Facebook a descoperit o campanie amplă de manipulare a alegerilor

Facebook a descoperit o campanie amplă de manipulare a alegerilor
10:07 01.08.2018

În Statele Unite ale Americii urmează alegeri, așa că Facebook profită de eveniment ca să arate că a învățat din trecut. În acest context, a dezvăluit că a descoperit o campanie de manipulare a votanților.

Facebook a fost o platformă excelentă pentru influențarea alegătorilor în campania prezidențială din 2016 și înainte de votul pe Brexit. Așa că, într-o încercare de-a evita alte suspiciuni, Facebook vrea să prezinte ce găsește atunci când găsește. În acest context a făcut și dezvăluirile recente.

Compania a anunţat că a închis 32 de pagini şi conturi false de pe Facebook şi Instagram prin care ar fi putut fi coordonate reclame care să influențeze votanți. În toamnă vor fi alegeri în America, iar rețeaua socială, mai mult ca sigur, va fi folosită pentru împingerea mesajului electoral către oameni.

Paginile, deși false, erau urmărite de utilizatori adevăraţi. Totodată, creau evenimente la care nu e clar dacă a participat cineva, dar creau mesaje publicitare pe Facebook și Instagram. Cele mai multe erau legate de protestul ultra-naţionaliştilor, organizat la Washington.

Cel puţin una dintre paginile false șterse era urmărită de peste 290.000 de utilizatori. Mai mult, au fost rulate 150 de reclame plătite cu 11.000 de dolari. Mai mult, paginile închise au creat aproximativ 30 de evenimente din mai 2017 până când au fost dezactivate.

Cele mai multe mesaje promovate de paginile și conturile false mergeau pe tensiunile rasiale din America. Publicul țintă era de stânga, acolo unde Trump și-a câștigat cel mai bine capitalul de imagine.

La summitul de la Helsinki, unde Trump s-a întâlnit cu Vladimir Putin, președintele american a spus că omologul rus i-a confirmat că nu s-a implicat în alegeri. În cazul de acum, cei de la Facebook nu incriminează direct Rusia. Asta și pentru că n-ar vrea să intre într-o situație care nu-i privește direct.

Mai mult, cei care au creat conturile false şi-au acoperit mult mai bine urmele față de campania din 2016. Sau cel puțin Facebook încă n-a găsit suficiente indicii.

Sursa: TechCrunch