30 iun. 2018 | 17:25

Cum ar fi trebuit să arate cu adevărat dinozaurii din Jurassic World

Cum ar fi trebuit să arate cu adevărat dinozaurii din Jurassic World

Cel mai nou film din seria Jurassic Park, „Jurassic World: Fallen Kingdom”, a apărut acum ceva timp și am scris despre el aici. Deși CGI-ul a ajutat dinozaurii să arate mai reali ca oricând, asta nu i-a ajutat să arate și realist.

Înainte de toate, dinozaurii din Jurassic World nu au pene. Dovada că dinozaurii care nu zburau aveau și ei pene a dost descoperită spre sfârșitul anilor ’90, în Liaoning, China. În 2014, deja fuseseră descoperite sute de fosile ale unor dinozauri care nu erau îndeaproape înrudiți cu păsările din zilele noastre, dar care aveau pene.

Aceste fosile i-au făcut pe oamenii de știință să creadă că penele erau mult mai des întâlnite la dinozauri decât s-ar fi crezut. Dinozaurii din Jurassic World au însă cât se poate de lipsiți de pene și au pielea exact ca a unor șopârle.

O altă diferență între film și realitate este felul în care sună dinozaurii. Când T-Rex din film deschide gura, mugetul pe care îl scoate îți dă fiori pe șira spinării și te duce cu gândul la un leu pe steroizi.

Totuși, sunetele pe care le scoteau dinozaurii erau probabil mai apropiate de cele scoase de păsări și reptile, cu care sunt ei înrudiți. Unii din ei ar fi putut scoate un zgomot asemănător cu cel făcut de crocodilii, conform unui studiu din 2016 publicat în Nature.

Cât despre legătura puternică din Jurassic World dintre Owen și velociraptorul Blue, știința nu îi confirmă autenticitatea. Nu există dovezi care să arate că s-ar fi format alianțe între dinozauri și alte specii de animale.

Așadar, oricât de distractiv ar fi să vedem dinozauri pe marele ecran, e bine să ne amintim că realitatea acestei specii dispărute a fost alta. Din moment ce știința a avansat în nivelul de cunoștințe pe tema dinozaurilor, ar fi timpul să o facă și Hollywood-ul.