WhatsApp devine o sursă nesperată de știri pentru utilizatori

WhatsApp devine o sursă nesperată de știri pentru utilizatori

Fenomenul ”Fake News” capătă o amploare din ce în ce mai mare pe pricipalele rețele sociale, iar oamenii încep să caute alte surse de informare. Una dintre acestea este, în mod surprinzător, WhatsApp

Trendul de a căuta știri pe WhatsApp a crescut foarte mult în ultima vreme, conform unui studiu realizat de Reuters în parteneriat cu Universitatea Oxford. 71.805 de respondenți din 36 de țări au participat la acest studiu. Întrebați care este sursa lor preferată de știri, 47% dintre aceștia au spus că își iau porția zilnică de pe Facebook. Rețeaua socială fondată de Mark Zuckerberg rămâne cea mai populară în ceea ce privește aportul zilnic de știri, însă cifrele sale au scăzut foarte mult în peste jumătate dintre țările participante la acest studiu.

De partea cealaltă a baricadei, WhatsApp a crescut în popularitate și a ajuns la 15%. Pentru o aplicație care nu dispune de un news feed, știrile fiind trimise direct între prieteni sau pe diferite grupuri, această veste nu poate fi decât surprinzătoare. Chiar dacă nu se poate compara încă cu Facebook, cercetătorii care au realizat studiul spun că diferența pozitivă de popularitate a WhatsApp între 2016 și 2017 este cel puțin simțitoare. În plus, aplicația de chat este a doua cea mai populară sursă zilnică de știri în pese nouă dintre țările participante la studiul Reuters-Oxford.

În Malaezia, de exemplu, WhatsApp este chiar cea mai populară sursă de știri. 51% dintre oameni spun că preferă platforma mobilă pentru a distribui și a discuta cu prietenii principalele subiecte ale zilei. La extrema opusă să găsesc Statele Unite ale Americii, pe teritoriul cărora WhatsApp are o popularitate de doar 3%, notează Cnet.com.

Din alte date relevante scoase la înaintare de studiu aflăm că doar 24% dintre respondenți consideră că rețelele sociale fac o treabă bună în ceea ce privește distincția între știri reale și știri false. Facebook a fost presată de foarte multă lume ca să rezolve problema știrilor false, însă compania californiană nu a reușit până în prezent să găsească o metodă viabilă pentru acest lucru.