Iată cum poți rezolva o neînțelegere

Iată cum poți rezolva o neînțelegere
Ioana Bîrsan
14:00 29.04.2017

Într-o eră în care diferențele dintre oameni sunt tot mai pregnante, mesajul transmis de spotul publicitar de la Heineken este unul socio-politic – oamenii cu viziuni diferite se pot înțelege în ciuda unor deosebiri de credințe.

Ideea de la baza celor mai multe spoturi publicitare care au apărut în ultima perioadă, mai ales după ce în Statele Unite a fost ales Donald Trump și Marea Britanie a votat pentru Brexit, este că diferențele dintre oameni nu sunt atât de drastice cât să nu poată acomoda buna conviețuire și empatia. Dintre toate mesajele pe care reclamele au încercat să le transmită, parca niciuna dintre ele nu o face atât de bine precum spotul celor de la Heineken.

Spotul realizat de Heineken este catalogat drept antidotul pentru „încercarea dezastruoasă” a companiei Pepsi de a transmite un mesaj încărcat politic referitor la această problemă, potrivit Mashable. Acțiunea pe care Heineken o pune în scenă se apropie foarte mult de o situație cu care am putea da piept în decursul unei zile obișnuite, iar strategia este foarte bine gândită, din acest punct de vedere. Companie pune în scenă un experiment social care implică trei perechi de cetățeni obișnuiți care au un set de credințe și opinii contradictorii.

Participanții par să cu cunoască scopul testului la care sunt supuși și nu cunosc de la bun început credințele politice contradictorii (care includ viziuni despre feminism, drepturile transsexualilor și ale travestiților  și despre schimbările climatice) ale celeilalte persoane.

În cadrul experimentului, perechile trebuie să realizeze tot felul de sarcini împreună, precum asamblarea unui bar și adresarea unor întrebări personale, așa cum dictează scenariul. Apoi urmează o etapă în cadrul căreia aceștia trebuie să vizioneze un clip video în care cealaltă persoană își expune credințele politice în fața camerei. Odată ce toate cărțile se află pe masă, participanții trebuie să aleagă dacă vor rămâne să bea o bere cu persoana care are opinii ideologice diferite. Toți decid să rămână.

Deși acest tip de exerciții de team-building nu sunt o noutate și la fel putem spune și despre ideea că oamenii își pot rezolva diferențele la o băutură, spotul publicitar prinde la public din simplul fapt că include momente sincere între oameni care par să se petreacă într-un mod firesc și nu unul regizat. Întreaga acțiune nu pare forțată și nici trasă de păr.

loading...