Norvegienii lucrează la prima navă de marfă autonomă

Norvegienii lucrează la prima navă de marfă autonomă

După câțiva ani în care am discutat doar despre mașini autonome, norvegienii s-au decis că tehnologia este suficientă pentru a crea o navă de marfă autonomă.

Autoturismele autonome au în spate hărți detaliate ale zonei prin care circulă completate de o serie stufoasă de senzori meniți să prevină orice fel de accidente. În ecuație mai intră algoritmi avansați de inteligență artificială care, prin intermediul unor rețele neurale, devin din ce în ce mai performanți odată cu trecerea timpului. Un sistem similar se pare că va fi utilizat într-o navă de marfă autonomă ce ar trebui să înceapă să circule în viitorul apropiat.

Pentru proiectul vasului autonom, au început să colaboreze două companii mari cu sediul în Norvegia. Dacă intenția lor se va materializa, mai mulți angajați vor rămâne fără loc de muncă. Trecând peste aspectul negativ al ecuației, realizarea este una destul de impresionantă. Vasul de mari dimensiuni ar trebui să fie primul din lume complet autonom cu propulsie electrică și fără echipaj.

Proiectul este intitulat Yara Birkeland, la fel ca în imaginea de mai sus. Numele companiilor care au făcut deja câteva investiții în ideea de navă de marfă autonomă este Kongsberg Gruppen și Yara International. Construcția vaporului a început deja, iar dacă totul merge confm planului, ar trebui să să fie finalizată în ultima parte a anului viitor.

Când va fi gata, Yara Birkeland va avea sarcina de a transporta îngrășământ pe o distanță de aproximativ 50 de kilometri la o fabrică aflată aproape de malul mării. Conform estimărilor, costurile de producție ale vaporului vor fi de aproximativ 25 de milioane de dolari, iar capacitatea de transport va fi de 100 de containere. Având însă în vedere alimentarea cu energie electrică și lipsa echipajului, costurile operaționale sunt infime și se vor reflecta în beneficii semnificative pe termen lung.

Cele două companii vor să creeze și vase care să navigheze autonom pe rute mai lungi. În acest scop, așteaptă însă autorizațiile necesare de la Organizația Maritimă Internațională.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI