Mașinile autonome devin mai sigure cu ajutorul acestor senzori performanți

Mașinile autonome devin mai sigure cu ajutorul acestor senzori performanți

Acești senzori LiDAR ar putea transforma modul în care experimentăm mașinile autonome, acestea devenind mai sigure și mai de încredere.

Camerele le permit vehiculelor autonome să identifice și să citească semnele de circulație și culoarea semaforului, însă LiDAR, sistemele care detectează lumina, au rolul important de a detecta și evita obstacolele de pe drum fie că e vorba despre un copac căzut, fie că e vorba despre un copil care iese în mod neașteptat pe drum. Însă, mulțumită companiei Luminar Technologies Inc., senzorii LiDAR devin mai performanți și pot vedea obstacolele de pe drum mai detaliat și la o distanță mai mare decât orice alt sistem existent pe piață.

Sistemele LiDAR pot funcționa optim și în condiții de ceață sau de ploaie abundentă. Singura problemă cu care se confruntă companiile care vor să producă LiDAR are legătură cu accesibilitatea. Acestea ajung, în prezent, la un preț de câteva zeci de mii de dolari, iar în loc ca Luminar să propună un dispozitiv mai ușor de produs și mai ieftin, a ales să vină cu o variantă mai performantă a senzorului existent deja.

Compania a achiziționat mașini BMW, Mercedes-Benz, Tesla și de la alți producători și le-a echipat cu proprii senzori LiDAR. Monitoarele din mașinile aflate în mers au afișat hărți ale lumii, care erau construite în timp real cu ajutorul datelor de care dispun senzorii. Sistemul creat de Luminar a reușit să identifice un biciclist aflat la 100 de metri depărtare și un porumbel care a apărut rapid la 40 de metri în fața mașinii. De asemenea, nu are nicio problemă în a detecta mașinile vopsite într-un negru intens sau alte obiecte închise la culoare, potrivit Tech Crunch. Acesta este un progres semnificativ, pentru că dispozitivele anterioare puteau detecta doar ce se petrecea la 35-50 de metri depărtare.

Senzorii creați de Luminar îi oferă vehiculului un panou de observare de 120 de grade și permit zoom-ul optic sau o analiză mai concentrată a obstacolelor din preajma mașinii. În plus, dispozitivul permite detectarea obiectelor aflate la 200 de metri, în timp ce vehiculul se deplasează cu 120 de kilometri la oră. Asta înseamnă că mașina are la dispoziție 7 secunde pentru a reacționa, iar alți senzori LiDAR au la dispoziție cam o secundă pentru a reacționa.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI