14 dec. 2017 | 15:51

De ce mașinile noi nu au zero kilometri la bord

AUTO
De ce mașinile noi nu au zero kilometri la bord

Este greu, aproape imposibil, de achiziționat un automobil al cărui kilometraj să indice zero. De obicei, fiecare mașină nouă, are un minimum de trei-patru kilometri rulați. În dese rânduri, aceste valori sunt chiar mai mari. Care este, de fapt, explicația?

Producătorii vând rareori mașini cu zero kilometri în bord. Când pleacă de pe liniile de asamblare și până la distribuitor, automobilele acumulează ceva kilometri. Uneori mai mulți, alteori mai puțini, în funcție de diferiți factori.

Primii dintre aceștia sunt făcuți când modelele ies de pe poarta fabricii într-o testare scurtă. Apoi, acestea sunt urcate pe vapoare sau trenuri pentru a fi livrate. De obicei, navele care transportă automobile au o lungime de peste 150-200 de metri. Aici, mașinile ar putea face încă un kilometru pentru a fi garate corespunzător și să încapă mai multe.

La celălalt capăt al călătoriei, mașina este scoasă de pe navă, într-o curte, din portul de destinație. Iarăși câteva sute de metri adăugați în borna kilometrică.

De aici, autombilele noi sunt încărcate în diferite TIR-uri. Uneori sunt pornite și mutate, alteori tractate, depinde de obiceiul fiecărui transportator. Abia apoi, acestea ajung la dealerii autorizați care le parchează în propria curte.

Totuși, faptul că mașinile au ceva kilometri nu ar trebui să fie o problemă pentru cumpărător. Acest lucru este un test și este dovada supremă că automobilul nu este defect și funcționează la parametri normali.

Ca fapt divers, că tot am zis de circuitul unei mașini prin diverse țări, ar trebui să știi că la noi în țară, în 2016, au fost produse sau asamblate 469.145 de automobile. A fost o ușoară scădere, de sub 1%, în timp ce în Europa a fost o creștere cu 2,2%, cu o cifră totală de 18,6 milioane. Iar pentru 2018 poți aștepta Dacia Duster, proaspăt trecută prin testele Euro NCAP.

Fotografia din deschidere este a lui The NRMA via Flickr.