Google te scapă de cele mai enervante reclame de pe Android

Google te scapă de cele mai enervante reclame de pe Android

Multe dintre aplicațiile pe care le folosești pe smartphone generează bani din reclame, dar Google vrea să micșoreze nivelul de agresivitate al dezvoltatorilor pe Android.

În mod inevitabil, te bucuri în momentul în care instalezi o aplicație gratuită. Deși giganți precum Google sau Facebook lansează deseori aplicații fără nici un cost aparent, majoritatea dezvoltatorilor caută diverse moduri pentru a-și monetiza ”produsele”. În acest scop, cei mai mulți apelează la reclame. Există și câțiva dezvoltatori care îți vând datele personale pentru a face niște bani, dar aceia nu prea au viață lungă în piață.

Problema cu reclamele este că, pe lângă faptul că te deranjează in-app și influențează negativ experiența de utilizare, s-ar putea să fie înșelătoare. Chiar și atunci când nu le folosești, s-ar putea să-ți strice experiența de interacțiune cu propriul smartphone. Din acest motiv, este foarte probabil să-ți fi instalat vreun joc sau un utilitar, doar ca să-ți dai seama că acum ai reclame pe ecranul de blocare al telefonului, alături de notificări despre SMS-uri, apeluri pierdute sau like-uri de pe Facebook.

Toate aplicațiile care îți servesc reclame dubioase pe ecranul de blocare al Android au fost scoase din Google Play. Acest proces de curățenie în amagazinul virtual al Google se zvonea de mult timp, dar acum s-a materializat. Lista programelor afectate de noile măsuri este destul de stufoasă și include aplicații populare ca Hotspot Shield VPN, ES File Explorer sau Peel.

Foarte mulți utilizatori și dezvoltatori de programe au pus presiune pe Google pentru a găsi o soluție la aplicațiile care te agresează cu reclame pe ecranul principal. În aces scop, pe lângă ștergerea anumitor programe din Google Play, și-a actualizat documentul care detaliază politica de monetizare corectă a programelor. De acum înainte, nu vei mai vedea reclame pe ecranul de blocare al smartphone-ului, decât în cazul aplicațiilor al căror scop unic este de a-ți personaliza respectivul ecran – lockscreen. În orice alte circumstanțe, ”aplicațiile nu pot introduce reclame ale unor funcții care monetizează ecranul de blocare al unui dispozitiv.”

Citește și: