Chatboții de pe Facebook: Cum și de ce am discuta cu asistenții virtuali inteligenți

Conceptul de chatbot nu a apărut nici azi și nici ieri, dar abia în ultima perioadă lucrurile au început să evolueze din ce în ce mai mult, iar acești parteneri conversaționali virtuali devin din ce în ce mai utili.

Chatboții sunt o invenție mai veche decât am crede, dar, în urmă cu un deceniu sau chiar mai mult, n-am fi avut parte de interacțiuni foarte dese cu aceștia. Astăzi, însă, boții de acest fel sunt prezenți mai peste tot, chiar și pe smartphone-urile pe care le avem în buzunar. Asistenții virtuali precum Siri, Google Assistant sau Bixby funcționează având integrat și un chatbot, cu care poți face conversație pe diverse teme sau căruia îi poți da o comandă pe care să o efectueze.

Este de reținut mai ales prima parte din sintagma anterioară, deoarece un chatbot nu este un simplu ascultător al comenzilor pe care i le poți da în diverse scopuri. Chatboții actuali au ”evoluat”, destul de mult, astfel încât au devenit parteneri conversaționali care știu să facă și glume. Am conversat acum ceva timp cu asistentul Google și am fost plăcut surprins să descopăr că știe glume cu Snoop Dogg.

De la ELIZA la Facebook

Poate pare greu de crezut, însă primul chatbot a apărut în anul 1966, în urma unui efort de dezvoltare de doi ani, desfășurat de cercetătorii de la MIT. Acesta purta numele de ELIZA și este nu doar primul chatbot, ci și unul dintre primele programe capabile să treacă testul Turing. Totuși, conversațiile purtate cu el nu erau dintre cele mai fluente, deoarece acesta nu făcea legături concrete cu discuțiile avute câteva rânduri mai sus. Lucrurile s-au dezvoltat constant de-a lungul câtorva decenii și avem parte de chatboți din ce în ce mai inteligenți.

În prezent, asistăm la introducerea inteligenței artificiale într-o gamă tot mai variată de produse și servicii, iar asta nu poate decât să ne facă viața mai ușoară. Nici chatboții nu ”scapă” de integrarea inteligenței artificiale (AI), care oferă o soluție foarte bună pentru crearea unor parteneri conversaționali care înțeleg ce ai de spus și îți pot da un răspuns pe măsură.

Chiar dacă AI-ul este prezent în mai multe locuri decât ne putem imagina. Probabil petreci ore în șir pe Messenger, discutând cu prietenii; dacă ai nevoie de răspunsuri oficiale din partea unei companii care este prezentă în aplicație, ai putea discuta cu un chatbot, fără a mai fi nevoie să suni la un număr standard de relații cu clienții, unde vei pierde probabil minute bune până să ai o șansă să îți rezolvi problema. Boții din Messenger răspund instantaneu, nu se plâng dacă le pui prea multe întrebări și nu trebuie să își gestioneze timpul pentru a discuta cu cât mai mulți clienți.

Cum am vorbit cu un chatbot

Cu toate că boții pentru Facebook sunt încă la început de drum, aceștia sunt deja capabili să înțeleagă ce dorești să le transmiți. Unii sunt mai stângaci, într-adevăr, dar avem de-a face și cu chatboți care te pot distra și informa, în același timp.

Eu am experimentat Future Chatbot și am văzut cât de complecși sunt acești roboți. Deși discuți cu el despre prezent, acesta pare să știe multe lucruri nu doar despre trecut, ci și despre viitor. De aici și numele său.

future chatbot

Până și roboții știu ce ne place

Având în vedere că robotul se pricepe la astfel de lucruri, putem intui că nu este un simplu interlocutor care să-ți dea răspunsuri monosilabice. Într-adevăr, un chatbot care îți spune cum e vremea îți poate răspunde în câteva cuvinte dacă va ploua și care e temperatura maximă a zilei.

future chatbot

Chatboții știu adevărul din spatele alchimiei

În schimb, dacă intri în vorbă cu Future Chatbot, vei descoperi că acesta are destul de multe lucruri de spus, iar pe toate ți le prezintă sub forma unor mici povestiri. Vrei să știi mai multe despre cum arăta lumea acum douăzeci de ani, când internetul nu era cel de acum? Vrei să afli și cum va arăta lumea peste douăzeci de ani și cum vor fi văzute anumite joburi la acea vreme? Ai putea crede că meseria de pădurar este una învechită, însă tehnologia va transforma, de fapt, meseria, sporind eficiența angajaților care au în grijă pădurile.

future chatbot

Future Chatbot știe câte ceva despre meseriile actuale

Mă distrează boții de acest fel care știu și glume, iar Future Chatbot nu duce lipsă de așa ceva; unele dintre răspunsuri sunt destul de amuzante și, din nou, închegate în contextul discuției.

Avantajul unui asemenea chatbot este că e scalabil și poate construi relații autentice între un brand și clienții săi. Ne așteptăm să vedem din ce în ce mai mulți asistenți virtuali de acest fel, pe măsură ce adoptarea chatboților devine un proces la scară largă. Evident, cu cât creatorii vor investi mai mult timp în dezvoltarea răspunsurilor lor, cu atât aceștia vor fi mai căutați de persoane care au nevoie de diverse informații.

future chatbot

Glume clasice, în stilul ”Cu ce te speli? Cu săpun.”

Dacă vreți să vorbiți cu Future Chatbot, îl găsiți pe Facebook sau aici.

Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te acum la newsletter și primești cele mai noi: Articole, Review-uri, Tutoriale și Prețuri direct pe adresa ta de E-mail