06 oct. 2017 | 14:02

Cum vrea Facebook să te ajute să nu mai cazi în capcana știrilor false

ACTUALITATE
Cum vrea Facebook să te ajute să nu mai cazi în capcana știrilor false

Facebook a anunțat printr-un articol postat pe blog că lucrează la o funcție care le va spune oamenilor ce știri sunt adevărate și ce surse sunt credibile.

Facebook este cea mai mare rețea socială din lume, cu sute de milioane de utilizatori. Asta înseamnă că impactul pe care îl au postările oamenilor, share-urile lor și sursele lor de informație de pe această rețea vine și cu părți bune, dar mai ales cu părți proaste. Nu de puține ori, oamenii de pe Facebook au luat în serios lucruri ”neserioase”, ceea ce a dus la adevărate dezbateri online.

Poate cea mai rea parte a Facebook-ului este că, în ultima perioadă, fake news-urile sau știrile false au acaparat mare parte din online, lucru de care se plânge și Trump. Așadar, conducerea gigantului social se gândește la o funcție prin care le va spune oamenilor ce să citească și ce nu trebuie să citească, ce să creadă și ce nu, fără să iasă din pagină

[related]

”Începem o nouă testare cu care vrem să ajutăm oamenii  să aleagă știrile pe care le văd în News Feed. Această funcție nouă are rolul de a oferi oamenilor instrumentele de care au nevoie pentru a lua o decizie în cunoștință de cauză cu rpivire la ce știri aleg să citească, să distribuie și să creadă”, spune comunicatul Facebook de pe blog.

„Testăm un buton pentru link-urile care merg către articole distribuite prin intermediul Facebook, un buton pe care oamenii îl pot folosi să acceseze cu ușurință informații suplimentare fără a mai fi nevoie să meargă în altă parte. Informațiile contextuale sunt extrase din Facebook și din alte surse, cum ar fi informații Wikipedia. În unele cazuri, dacă aceste informații sunt indisponibile, vom informa oamenii cu privire la acest aspect, ceea ce poate fi tradus ca un context util”, continuă comunicatul publicat de companie.

Astfel, chiar dacă Facebook nu va găsi informațiile necesare despre articolele și știrile de pe Facebook, ei vor trimite o înștiințare utilizatorului, urmând ca aceștia să decidă, tot în cunoștință de cauză, dacă aleg să creadă și să se încredă în sursa respectivă, dar, mai ales, în informațiile prezentate de aceasta.

Problema știrilor false distribuite Facebook ocupă un loc fruntaș pe lista gigantului  social. Pe lângă aceasta, Facebook a fost acuzată în repetate rânduri că își spionează utilizatorii, urmărindu-le ”mișcările” de pe Internet chiar și atunci când aceștia nu mai sunt logați pe contul de pe site.

Chiar dacă Facebook nu vine la pachet doar cu părți bune, rămâne, în continuare, cel mai popular site din România. Cine știe, poate funcția la care lucrează cei de la Facebook va reuși să mai elimine din minusuri.