eMAG, investigat de autorități: ce acuzații aduce Consiliul Concurenței

eMAG, investigat de autorități: ce acuzații aduce Consiliul Concurenței
16:54 22.12.2017

eMAG este cel mai mare magazin online din România, a preluat PC Garage și are un Marketplace cu câteva mii de magazine partenere. Astfel, Consiliul Concurenței a decis că e timpul unei investigații.

eMAG este controlat de compania Dante International S.A. și, mai departe, de fondul de investiții din România. Pe piața locală a ajuns cel mai mare magazin online și și-a extins activitatea dincolo de comerțul electroIT. Între timp, Marketplace s-a dezvoltat într-o piață și mai mare, cu sute de mii de produse și mii de parteneri. Pe 22 decembrie, Consiliul Concurenţei a anunțat că a pornit investigație al cărei subiect e eMAG.

Investigația Consiliului Concurenței privește un posibil abuz de poziţie dominantă de către Dante International SA pe piața serviciilor de intermediere prin platformele online din România. Compania e specializată în comerţ cu amănuntul de produse de larg consum. CC informează însă că, pe de altă parte, societatea deţine şi administrează o platforma de tip „marketplace”, prin care se derulează intermedierea între comercianţii cu amănuntul şi clienţii acestora.

Investigația în care este vizat magazinul eMAG e despre un posibil comportament discriminatoriu al companiei care deține marca în raport cu comercianţi cu amănuntul de produse de larg consum. Aceșția reprezintă concurenţi direcţi ai companiei, în calitate de comerciant de produse de larg consum.

Investigaţia a presupus și inspecţii inopinate la sediul companiei, iar documentele ridicate se află în analiza autorităţii române de concurenţă, în cadrul procedurilor specifice. Ironic este că eMAG are pe site o carte despre inspecția inopinată.

eMAG a declarat că nu are o problemă să colaboreze cu autoritatea de concurență și pune la dispoziție toate informațiile necesare. „Platforma marketplace reprezintă o opțiune suplimentară pentru comercianții care vor să acceseze un nou canal de vânzare. Aceștia pot fi comercianți online sau magazine tradiționale care vând deja prin canale proprii sau alte platforme de tip acesta. Comercianții își stabilesc singuri politicile comerciale“, a comunicat magazinul.

Sursa: CC