La Mercedes, oamenii „fură” roboților locurile de muncă

La Mercedes, oamenii „fură” roboților locurile de muncă

Viitorul părea sumbru pentru oamenii cărora le place să muncească. Am auzit cu toții despre teoriile potrivit cărora roboții vor ocupa multe dintre locurile de muncă destinate nouă.

Am stabilit deja că nu e doar o teorie a conspirației, ci o consecință a avansării tehnologiei și automatizării. În mod normal, ai crede că producătorii de mașini sunt primii care ar da la o parte oamenii fragili pentru mașinării eficiente. Totuși, Mercedes nu urmează această modă, ci a stabilit una total opusă.

Potrivit unui raport al Bloomberg, Mercedes înlocuiește roboții fie cu oameni, fie cu mașinării mai mici și mai flexibile. Acest lucru se întâmplă din cauza producției noului S-Class, care se pare că e prea mult pentru bieții roboți. Problema nu e cauzată neapărat de faptul că mașinile se mișcă încet, ci de faptul că anumite detalii de finețe au nevoie de ochiul uman. „Roboții nu pot face față nivelului de individualizare pe care îl vrem. Economisim și bani și ne asigurăm și viitorul angajând mai mulți oameni”, a spus Markus Schaefer, șeful de producție Mercedes.

Totuși, faptul că un producător de mașini nu se mai bazează atât de mult pe producția automatizată nu înseamnă că trendul global e inversat. O bună parte din locurile de muncă sunt în continuare în pericol și vor fi, fără îndoială, ocupate de roboți în următorii 10 ani. Putem, totuși, să-l tratăm ca pe o reamintire a faptului că oricât de buni ar fi roboții, nu pot încă să bată omul.

Cei de la Mercedes au o atitudine relaxată, în general, în ceea ce privește roboții și inteligențele artificiale. De exemplu, au implementat pe modelul E-Class tehnologia Car-to-X care se referă, evident, la comunicarea dintre vehicule și cea dintre vehicule și infrastructura transporturilor. Ideea de bază implică folosirea senzorilor pentru a crea o experiență mai sigură și eficientă a condusului. Conceptul e cât se poate de interesant și, după cum am spus mai sus, va fi parte din noul E-Class. E un pas imens către condusul autonom, iar asta e întocmai ceea ce urmărește Mercedes. Totuși, nu scapă din vedere faptul că oamenii încă nu sunt pregătiți pentru a vedea mașinile cum comunică între ele. Mai multe despre acest subiect poți citi aici.

Citește și: