Fitbit continuă să dea tonul în domeniul gadgeturilor purtabile

Fitbit continuă să dea tonul în domeniul gadgeturilor purtabile

Domeniul gadgeturilor purtabile este relativ nou pe piață, dar deși concurența a devenit din ce în ce mai acerbă, Fitbit continuă să fie pe primul loc.

Gadgeturile purtabile sunt destul de variate și includ atât ceasuri inteligente sau smartwatch-uri, cât și brățări inteligente, medalioane și alte dispozitive pe care le puteți purta cu scopul monitorizării efortului fizic. Se pare însă că vânzările tuturor acestor tipuri de echipamente nu sunt neapărat în creștere. Singurele care merg foarte bine și încep de la prețuri destul de accesibile sunt smartband-urile.

Acestea informații provin de la IDC care tocmai și-a publicat cel mai recent studiu pe marginea evoluției din piața de purtabile. În urma analizei respective s-a ajuns la concluzia că Fitbit, nu doar își menține poziția de lider în acest domeniu, dar continuă să și crească, mărind semnificativ distanță față de deținătorul locului al doilea din top.

Față de anul trecut, când Fitbit avea 21,4% din piață, cota de piață a crescut până la 23%. De asemenea, compania a livrat în trimestrul trei al acestui an 5,3 milioane de unități, față de trimestrul trei din 2015, când respectiva valoare era de 4,8 milioane. Pe poziția a doua se află Xiaomi, care, pe lângă faptul că vinde foarte multe telefoane, ocupă 16,5% din piața de gadgeturi purtabile, în creștere cu 0,1% față de aceeași perioadă din 2015.

Pozițiile trei, patru și cinci sunt ocupate în ordine de Garmin, Apple și Samsung. Aceștia din urmă au însă doar cote de piață semnificativ mai mici decât 10%. Apple a înregistrat cea mai dureroasă scădere, de la 17,4% în 2015, până la 4,9% în 2016. Conform celor de la IDC, motivul pentru această scădere drastică a avut legătură cu faptul că brățările inteligente și alte purtabile simple sunt mult mai atractive și mai ușor de achiziționat decât ceasurile inteligente.

În ceea ce privește viitorul acestui domeniu, Ramon Llamas, directorul pe partea de cercetare al IDC este de părere că gusturile și dorințele utilizatorilor vizavi de aceste echipamente se vor diversifica semnificativ. Dacă aceste mici brățări nu vor învăța să fie mai ușor de folosit, cu funcții care depășesc partea de fitness, s-ar putea să nu mai fie la fel de relevante.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Sursa: Ubergizmo