E oficial: Blackberry nu își va mai produce telefoanele

E oficial: Blackberry nu își va mai produce telefoanele

În urmă cu câteva luni, BlackBerry a anunțat că va renunța să-și mai producă propriile telefoane. Tranziția către un alt producător s-a încheiat, iar TCL a preluat ștafeta.

Cei de la BlackBerry au avut câțiva ani foarte dificili. După mai multe schimbări de management și o piață de smartphone-uri din ce în ce mai agresivă, au fost nevoiți să ia câteva decizii greu de înghițit. În această categorie intră și renunțarea la producția de smartphone-uri. În continuare vor fi produse telefoane BlackBerry, iar acest brand nu va dispărea. În schimb, în loc să vedem un grup de canadieni implicați în mod direct în acel proces, chinezii de la TCL își vor asuma rolul de producători.

TCL s-ar putea să nu fie un nume foarte popular printre europeni, dar respectiva companie s-a aflat în spatele brandului Alcatel de foarte mulți ani. Vestea importantă este că, în urma unui contract de licențiere proaspăt încheiat între TCL și BlackBerry, compania chineză va fi creatorul exclusiv de dispozitive BlackBerry.

Merită reținut că acest contract nu se rezumă doar la o etichetă BlackBerry pe spatele viitoarelor telefoane TCL. În schimb, același parteneriat se va reflecta în licențierea patentelor, partajarea aplicațiilor de securitate și, nu în ultimul rând, a suitelor de servicii dezvoltate și optimizate de BlackBerry. De partea cealaltă a baricadei, chinezii vor fi complet responsabili de producție, promovare, comercializare și service pentru toate terminalele BlackBerry.

În Canada, BlackBerry nu va stinge becul. În schimb, va deveni o companie de software. Va continua să controleze și să optimizeze soluții software de mobil cu accent pe securitate sporită. Acestea vor ajunge la TCL, care la rândul său va face eforturi pentru a le implementa în terminalele viitoare sau în cele actuale prin actualizări de firmware. Deși, la final, o companie chineză va fi responsabilă de telefoanele BlackBerry, acesta va rămâne în continuare un brand global, disponibil în majoritatea țărilor, cu excepția Indiei, Nepal, Sri Lanka, Bangladesh și Indonezia.

Citește și:
Sursa: Ubergizmo