Viitorul jurnalismului ar putea consta în realitatea virtuală

Viitorul jurnalismului ar putea consta în realitatea virtuală
17:38 21.10.2015

Publicația americană The New York Times se aliază cu Google pentru a lansa o serie de filmulețe, folosindu-se de realitatea virtuală.

Cei de la New York Times doresc să revoluționeze industria jurnalismului și să iasă din tipar, atât la propriu, cât și la figurat. Aceștia plănuiesc să lanseze mai multe filmulețe prin care să adreseze anumite probleme sociale, să recreeze evenimente importante sau pur și simplu să transmită informații. Pentru asta, publicația americană se aliază cu cei de la Google, pentru a se folosi de kitul pentru realitate virtuală al acestora, Google Cardboard.

Începând cu data de 7 noiembrie, cei care sunt abonați la The New York Times vor primi coduri cu ajutorul cărora vor putea obține o pereche de ochelari pentru realitate virtuală marca Google, prin care să privească filmul „The Displaced”. Potrivit celor de la Mashable, filmul prezintă viețile copiilor afectați de război, o poveste care va prinde viață datorită tehnologiei pentru realitate virtuală.

În timp ce redactorul șef de la New York Times, Dean Baquet, susține că povestea promovată prin această tehnologie va fi „cel mai serios produs jurnalistic care se folosește de realitatea virtuală”, alți jurnaliști folosesc deja această tehnologie pentru a spune povești impresionante.

În luna aprilie, jurnalista Nonny de la Peña, care este considerată pionieră în domeniul jurnalismului prin realitatea virtuală, a arătat întregii lumi cum unele povești pot fi recreate așa încât să ofere un mare impact emoțional. Aceasta a publicat mai multe filmulețe care întruchipau probleme sociale serioase, precum criza emigranților din Siria.

Chiar și așa, inițiativa celor de la The New York Times este de apreciat, deoarece adaptarea la evoluția tehnologiei poate însemna, de asemenea, și o evoluție a jurnalismului. În plus, publicația plănuiește să lanseze și o aplicație pentru mobil în data de 5 noiembrie.