01 oct. 2013 | 09:45

Apple a depasit Coca-Cola la popularitate

ACTUALITATE
Apple a depasit Coca-Cola la popularitate

Prin intermediul unor produse competitive si al unui marketing inteligent, Apple reprezinta cel mai puternic brand global al anului 2013.

apple most valuable brand coca cola interbrands

In cazul in care nu avea suficient de multe titluri la centura, tocmai a castigat un alt premiu foarte important. Este vorba de cel mai popular brand al momentului si cel mai usor de recunoscut. Acest titlu a fost obtinut prin detronarea Coca-Cola, un gigant care a reusit sa obtina acest titlu 13 ani la rand. Intr-o perioada in care valoarea brandului Apple a fost stabilita la 98,3 miliarde dolari va dati seama ca un astfel de titlu nu va fi foarte usor obtinut de altcineva.

IT-ul este la putere, cel putin acesta este trendul confirmat de cel mai recent top 100 al brandurilor realizat de Interbrand. In realitatea, nu doar Apple a invins Coca-Cola, Google este acum pe locul al doilea in clasament. Puterea sistemelor informatice si a gadgeturilor este atat de mare, incat si IBM, Microsoft, Samsung sau Intel se afla in acelasi top, pe primele 10 locuri, ocupand pozitiile 4, 5, 8, respectiv 9.

In ceea ce priveste sistemul de calcul al clasamentului, desi nu este comunicata o metoda clara din cauza faptului ca se doreste mentinerea unei notiuni de mister vizavi de acest subiect, cei de la Interbrand au dezvaluit cateva elemente. In calcularea valorii unui brand, de exemplu, se iau in calcul vanzarile de produse din ultimul an, performanta financiara generala a companiei, experienta de interactiune a clientilor cu produsele companiei cat si a serviciilor oferite de aceasta, daca e cazul.

Ca urmare a acestui titlu, Apple poate in continuare sa ceara niste indiferent de calitatea constructiei si costurilor de productie ale produselor pe care le comercializeaza.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele