Apple a depasit Coca-Cola la popularitate

, 01 Oct, 09:45

Prin intermediul unor produse competitive si al unui marketing inteligent, Apple reprezinta cel mai puternic brand global al anului 2013.

apple most valuable brand coca cola interbrands

In cazul in care nu avea suficient de multe titluri la centura, tocmai a castigat un alt premiu foarte important. Este vorba de cel mai popular brand al momentului si cel mai usor de recunoscut. Acest titlu a fost obtinut prin detronarea Coca-Cola, un gigant care a reusit sa obtina acest titlu 13 ani la rand. Intr-o perioada in care valoarea brandului Apple a fost stabilita la 98,3 miliarde dolari va dati seama ca un astfel de titlu nu va fi foarte usor obtinut de altcineva.

IT-ul este la putere, cel putin acesta este trendul confirmat de cel mai recent top 100 al brandurilor realizat de Interbrand. In realitatea, nu doar Apple a invins Coca-Cola, Google este acum pe locul al doilea in clasament. Puterea sistemelor informatice si a gadgeturilor este atat de mare, incat si IBM, Microsoft, Samsung sau Intel se afla in acelasi top, pe primele 10 locuri, ocupand pozitiile 4, 5, 8, respectiv 9.

In ceea ce priveste sistemul de calcul al clasamentului, desi nu este comunicata o metoda clara din cauza faptului ca se doreste mentinerea unei notiuni de mister vizavi de acest subiect, cei de la Interbrand au dezvaluit cateva elemente. In calcularea valorii unui brand, de exemplu, se iau in calcul vanzarile de produse din ultimul an, performanta financiara generala a companiei, experienta de interactiune a clientilor cu produsele companiei cat si a serviciilor oferite de aceasta, daca e cazul.

Ca urmare a acestui titlu, Apple poate in continuare sa ceara niste indiferent de calitatea constructiei si costurilor de productie ale produselor pe care le comercializeaza.

Ți-a plăcut acest articol?
Informează-te și ține-i la curent și pe prietenii tăi.
Abonează-te la newsletter pentru ultimele noutăţi!
Citeşte şi...

Comentarii

Bine spus „indiferent de calitatea constructiei si costurilor de productie” – daca e sa luam in calcul ca un iPhone costa sub 100$ dpdv al costului materialelor. Iar daca luam in calcul ultimele „explozii” ale bateriilor, calitatea semnalului unor modele sau cat de bine se „tine” vopseaua de 5S…cam lasa de dorit.

Fara alte comentarii, eu raman la Samsung. Am avut si telefoane de la alte firme, insa ultimele, nu m-au dezamagit, si exceptand unele probleme ( produse mai mult din cauza mea si a unor accidente neprevazute – la un j700 mi s-a desprins mufa de alimentare/casti de pe placa de baza – tinand cont de faptul ca in blugi mai se misca telefonul [ tot asa mi-am stricat si cateva seturi de casti – s-a dus cablul imediat langa mufa de 3.5 ] pot sa spun ca spun ca sunt fiabile – cu o baterie incarcata – j700’le inca merge bine, exceptand varsta ). Am mai avut un Nokia 7020 care dupa un an a inceput sa mi se duca treptat ( autonomia la baterie, si apoi semnalul – fie nu suna [ dadea ocupat celui care apela ], fie pica convorbirea ) .

Calitatea unui telefon eu zic ca se reflecta in fiabilitatea lui nu in preturile „premium” pe care le afiseaza producatorul ( aluzie la Apple ). Iar daca e sa facem o comparatie Apple – Samsung – Sony – Nokia, analizand in primul rand pretul si specificatiile ultimelor varfuri de gama – 5s – S4/ Note 3 – Xperia Z1 – Nokia 1020, cred ca multi vor fi de acord cu mine ca preturile sunt ireale in cazul 5S ( in comparatie cu ceea ofera ).

Comments are closed.

Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te acum la newsletter și primești cele mai noi: Articole, Review-uri, Tutoriale și Prețuri direct pe adresa ta de E-mail