11 oct. 2023 | 14:25

Industria auto europeană se confruntă cu probleme: Cum poate crește adopția de mașini electrice

ACTUALITATE
Industria auto europeană se confruntă cu probleme: Cum poate crește adopția de mașini electrice

Problemele de accesibilitate, precum și problemele legate de accesibilitatea și incluziunea împiedică vehiculele electrice.

Cota de piață a vehiculelor electrice în UE a depășit 20% pentru prima dată în august, făcând vehiculele complet electrice locul 3 în vânzări printre cumpărătorii de mașini noi.

Această imagine roz, totuși, este dezmințită de un mozaic de probleme de accesibilitate, precum și de probleme cu accesibilitatea și incluziunea.

Citește și Tranziția la mașini electrice, mai dificilă decât pare. Ce urmează pentru fanii autoturismelor “verzi”

Dacă liderii din Marea Britanie și Europa vor să-și îndeplinească responsabilitățile net zero, ei trebuie să abordeze aceste obstacole direct. Diluarea acestora, așa cum tocmai a făcut premierul britanic Rishi Sunak, respingând interdicția vânzării vehiculelor cu combustie alimentată până în 2035, nu este clar răspunsul.

Există trei puncte cheie dure de depășit pentru a extinde domeniul de aplicare al EV.

Accesibilitate îmbunătățită pentru tineri

La fel ca și piața imobiliară, sectorul EV din Europa trebuie să creeze oferte mai accesibile pentru cumpărătorii entry-level. Tesla a făcut recent acest lucru, reducând prețurile în UE cu 10%.

Parțial ca urmare, modelul său Y a apărut ca cel mai bine vândut vehicul electric din Europa în prima jumătate a anului 2023, cu vânzări mult înaintea rivalilor. MG a mutat și acul. În 2022, MG4 a intrat pe piața din Marea Britanie cu un preț competitiv de aproximativ 27.000 de lire sterline (aproximativ 32.780 de dolari), declanșând o cerere record.

Citește și Românii visează la mașini electrice, dar cum le încărcăm. Cifrele care îți arată că “mai e mult până departe”

Alte părți interesate au, de asemenea, un rol de jucat în depășirea barierelor. Furnizorul de încărcare inteligentă Ohme folosește disponibilitatea rețelei pentru a reduce costurile de funcționare la domiciliu, în timp ce Farradion lucrează la o baterie cu ioni de sodiu despre care susține că va fi mai ieftină și mai sigură decât alternativele cu ioni de litiu.

Guvernele europene trebuie, de asemenea, să recunoască importanța continuă a subvențiilor în extinderea accesului la vehiculele electrice. Cu mulți europeni care se luptă să își permită vehiculele electrice, precum România, au fost în frunte cu reduceri atractive pentru vehicule electrice. De asemenea, Franța plănuiește o schemă de închiriere socială, menită să aducă familiile mai sărace pe piața vehiculelor electrice.

Acces mai bun pentru șoferii cu dizabilități

De asemenea, piața vehiculelor electrice trebuie să intensifice eforturile pentru a satisface 87 de milioane de europeni care trăiesc cu o formă de dizabilități.

Organizația caritabilă din Marea Britanie Motability face furori colaborând cu mărci precum Co Charger pentru a permite încărcătoare private partajate pentru jumătate dintre șoferii cu dizabilități estimați să se bazeze pe rețeaua publică de încărcare a Marii Britanii până în 2035.

Citește și Noi mașini electrice de la Jeep, Opel, Lancia și DS, din 2024. Modele se vor fabrica în Italia

În Europa, European Mobility Group face lobby pe direcții similare – în timp ce companii specializate, cum ar fi BraunAbility cu sediul în Suedia, sunt angajate în găsirea de soluții pragmatice la problemele de producție (cum ar fi amplasarea bateriilor, care se poate suprapune cu instalarea unui palan pentru scaune rulante în vehiculele EV).

Reducerea diviziunii regionale și state membre

Investiția de 35 de milioane de lire sterline din această primăvară în punctele de încărcare din Londra este grozavă pentru locuitorii orașului; dar mărește și decalajul în infrastructura rurală a Regatului Unit. UE are o bătaie de cap suplimentară sub forma unei disparități masive în distribuția încărcătoarelor între statele membre – creând probleme pentru atingerea obiectivelor de reducere a CO2 pentru mașini

Factorii politici au un rol de jucat aici. Comisia Europeană a introdus recent AFIR, o nouă regulă care cere statelor membre ale UE să se asigure că infrastructura lor de reîncărcare pentru mașini și camionete crește în același ritm cu absorbția vehiculelor electrice.

Citește și Industria auto din Europa: Cum poate produce mașini electrice mai ieftine

Aceasta include linii directoare specifice cu privire la frecvența punctelor de încărcare de-a lungul drumurilor cheie. În mod similar, Tesla a asigurat recent 149 de milioane de euro în finanțare UE pentru a-și extinde rețeaua Supercharger în 16 țări europene.

Compania de încărcare Fastned din Țările de Jos încearcă, de asemenea, să reducă decalajul. Recent a semnat un contract pentru construirea primei stații de încărcare rapidă în Italia; o parte a obiectivului său de a construi o rețea de 1.000 de stații în toată Europa.

În timp ce adoptarea vehiculelor electrice continuă într-un ritm rapid atât în Regatul Unit, cât și în Europa, depinde de cele mai strălucite minți ale industriei să asigure o răspândire uniformă. O schimbare de succes, la scară largă, de tipul celor consacrate în legislația UE înseamnă disecția problemelor complexe de accesibilitate pentru a se asigura că nimeni nu este lăsat în urmă.