05 ian. 2023 | 19:25

Volkswagen începe 2023 cu o rechemare masivă în service: motivul halucinant pentru care a luat decizia

ACTUALITATE
Volkswagen începe 2023 cu o rechemare masivă în service: motivul halucinant pentru care a luat decizia

Pe listă sunt adăugate hardtop-urile și decapotabilele Beetle din 2015-2016.

Cea mai mare rechemare auto din istorie este acum puțin mai mare. Anumite Beetle Volkswagen din 2015 și 2016 sunt rechemate pentru airbaguri care ar putea exploda. VW spune că 37.558 de hardtop-uri și decapotabile sunt potențial afectate. Problema este legată în mod specific de airbag-ul din partea șoferului.

Cea mai recentă retragere atrage atenția asupra mașinilor cu diferite tipuri de airbaguri Takata care ar putea eșua din cauza temperaturilor ridicate, a nivelurilor de umiditate sau a ambelor. Documentele de la National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) reiterează această investigație specifică începută încă din 2014, concentrându-se pe vehiculele de la numeroși producători de automobile vândute sau utilizate în regiunile în care nivelurile ridicate de umiditate sunt comune. Investigațiile au constatat că umiditatea ar putea fi un factor care provoacă ruperea acestora. Rechemările inițiale au fost efectuate în astfel de zone, în primul rând state din sudul Statelor Unite, dar au fost găsite două rupturi inexplicabile în regiuni din afara zonei de retragere.

Rechemare națională

Expunerea prelungită la umiditate ridicată, temperaturi ridicate sau cicluri de temperatură ar putea degrada propulsorul utilizat în airbag-uri, provocând ruperea. Acest lucru poate ejecta fragmente de metal în interior, iar soluția este înlocuirea airbag-ului șoferului. VW afirmă că scrisorile de notificare a proprietarului pentru modelele afectate vor fi trimise la mijlocul lunii februarie.

Acesta este doar ultimul capitol din saga airbag-urilor Takata, care a început acum un deceniu. Rechemările inițiale de la producătorii de automobile cu privire la exploziile de airbag potențial mortale au început în 2013. Folosite pe scară largă de producătorii din întreaga lume, investigațiile mai profunde asupra Takata au descoperit milioane și apoi zeci de milioane de vehicule echipate cu airbag-uri potențial defecte. În 2015, a devenit cea mai mare rechemare din istoria automobilului, depășind pragul de 40 de milioane.

Takata a plătit în cele din urmă 1 miliard de dolari în amenzi și daune, iar directorii companiei au fost inculpați și totul a dus la declararea falimentului Takata în 2018.

Din păcate, 24 de decese au fost legate de airbaguri defecte, cel mai recent având loc la sfârșitul anului 2022.