IFA 2013 – Ce ne pregatesc gigantii din IT in aceasta toamna?
Dupa CES si MWC, care dau tonul la inceputul anului, IFA 2013 este evenimentul cu cele mai importante lansari din industria IT, toamna.
Cine vine la IFA 2013?
Mai sunt doar cateva zile pana la IFA – Internationale Funkausstellung, targul international de tehnologie care se desfasoara in fiecare an la Berlin, Germania. Anul acesta, unul dintre cele mai vechi targuri de pe intreg mapamondul va avea loc intre 6 si 11 septembrie si va contine lansari importante de la jucatori precum Alcatel, Acer, Archos, Asus, Braun, HTC, Intel, Lenovo, LG, Loewe, Panasonic, Philips, Samsung, Sharp, Sony, Toshiba si multi altii. Organizatorii se asteapta la un numar de aproximativ 240.000 de vizitatori pentru a vedea produsele expuse pe o suprafata totala de 142.200 de metri ale celor 1439 de expozanti din 57 de tari.
Daca va place sa va inspirati din istorie, anul trecut la IFA Samsung impresiona audienta cu cea de-a doua iteratie a popularului phablet Galaxy Note si cu primul smartphone cu Windows Phone 8. Sony anunta o serie de smartphone-uri atractive impreuna cu o tableta si cateva hibride. Tot atunci, Panasonic isi umplea spatiul epozitional cu un Smart TV 4K cu o diagonala de 145 de inci. Nici PC-urile nu au fost date uitarii la momentul respectiv. Acer se apuca de sisteme high-end odata cu lansarea ultrabook-ului Aspire S7, iar Dell anunta ca un all-in-one de 27 de inci, mai exact XPS One 27 Touch, nu trebuie sa vina fara touchscreen, cum credeau cei de la Apple.
Indiferent care este domeniul vostru de interes, atata timp cat are vreo legatura cu IT-ul, IFA este evenimentul care va va spune pentru ce veti strange bani in urmatoarele cateva luni. Nici macar nu are vreo legatura cu faptul ca produsele despre care veti citi in urmatoare zile vor ajunge si in magazine in perioada imediat urmatoare. Important este ca acum va veti putea forma o opinie concludenta despre cele mai noi tendinte din industrie. Desi cativa jucatori importanti au scapat deja informatii referitoare la ce vor prezenta la Berlin, surprizele de la fata locului au mari sanse sa fie la fel de atractive precum conferintele unor companii ca Samsung, LG, Sony sau HTC.
Samsung joaca in alta liga
Cu cateva zile inainte de inceperea targului de anul acesta, pe 4 septembrie, Samsung va tine un eveniment intitulat Unpacked Episode 2. Daca ar fi sa ne luam in egala masura dupa istoricul companiei si dupa zvonurile din ultimele saptamani, respectiva conferinta va reprezenta cadrul de lansare pentru Galaxy Note 3, cea de-a treia iteratie a popularului phablet, si pentru Galaxy Gear. Acesta din urma, desi nu are un nume foarte sugestiv, este primul ceas inteligent al sud-coreenilor si are mari sanse sa fie pastila care va declansa un val de lansari similare de la alti producatori de telefoane si tablete. Printre altii, insusi Lee Young-he, vicepresedinte al diviziei de mobile din cadrul Samsung, a confirmat ca vom vedea noul Note 3 la IFA.
Pana la aceasta ora, se crede ca urmatorul Note va avea un ecran de 5,68 inci in diagonala, iar partea de performanta va fi asigurata de un Snapdragon 800 quad core plus 3GB de memorie RAM. Cum ne-a obisnuit cu Galaxy S4, sunt mari sanse sa existe si o a doua varianta de Galaxy Note propulsata de SoC-ul companiei, Exynos 5 Octa core. Pentru ca partea de captura la telefoane a devenit din ce in ce mai importanta, un senzor de 13 megapixeli cu stabilizare optica de imagine s-ar putea sa transforme acest gadget in camera preferata de vacanta a multora dintre noi.
Galaxy Gear este sursa multor speculatii de cateva zile, mai ales ca face parte dintr-o clasa de produse relativ noua. Daca zvonurile se confirma, acesta va avea un ecran de 3 inci, difuzoare, va ascunde o camera de 4 megapixeli undeva in curea si va fi in egala masura un partener pentru terminalele din seria Galaxy, cat si un dispozitiv independent. De asemenea, va avea un modul WiFi, va fi compatibil cu comenzile S Voice si printr-o serie de senzori va monitoriza ritmul cardiac, caloriile si va functiona ca pedometru. Planificat pentru lansare alaturi de Note 3, noul smartwatch reprezinta tentativa celor de la Samsung de a prinde un avans intr-una dintre cele mai importante competitii de anul acesta. Avand in vedere ca atat Apple cat si Google sau Microsoft planuiesc gadgeturi similare, primul care va avea dispozitivul pe piata va avea un avantaj important, este evident. Speram doar sa nu fie ostentativ de mare sau de gros si sa nu aiba o autonomie infima, acestea sunt elemente care il pot ingropa intr-o multime de gadgeturi care au disparut din lipsa de adepti.
La capitolul ,,altele”, nu e deloc exclus ca gigantul sud-coreean sa ne impresioneze cu noi tablete, precum Galaxy Note 12.2, plus cateva Smart TV-uri 4K de dimensiuni mai reduse decat actualul mastodont de 85 de inci Ultra HD S9000. Dimensiuni de 55 si 65 de inci sunt foarte probabile.
LG isi aduce aminte de tablete
Cum au confirmat deja oficialii companiei sud-coreene, dupa o pauza de aproximativ doi ani, LG va lansa la IFA o noua tableta din seria G, menita sa completeze smartphone-urile de varf anuntate in ultima perioada. Ca urmare, posesorii de Optimus G, Optimus G Pro si G2 vor putea achizitiona un G Pad.
Daca ne uitam la succesele recente ale companiei, acesta este un moment foarte bun pentru coreeni de anunta un slate de 8,3 inci cu un panou Full HD cu un raport de aspect 16:10, o rezolutie de 1920 x 1200 si Android Jelly Bean. La interior, acesta va ascunde un Snapdragon 600 quad core, 2GB de memorie RAM, o camera principala de 5 megapixeli si una secundara de 1,3 megapixeli. La capitolul dimensiuni, creatia celor de la LG se va rezuma la 338 de grame si 8,33 milimetri grosime.
Chiar daca nu va avea o conferinta de lansare dedicata, precum cei de la Samsung sau Sony, IFA este o ocazie unica pentru LG sa insiste si mai mult pe noul sau varf de gama, G2. Avand in vedere ca nu se poate cumpara cam de nicaieri, ar fi pacat ca sa nu faca eforturi sa ne reaminteasca motivele pentru care G2 este cel mai performant smartphone la aceasta ora.
Sony ia in serios ,,camerele foto cu telefon”
Cu toate ca are inca probleme mari in a transforma intr-un succes dispozitive precum Xperia Z sau Xperia Z Ultra, desi sunt niste creatii foarte performante, Sony are deja „pe teava” un nou varf de gama: Xperia Z1.
Sony Honami, Xperia i1 sau Xperia Z1 au mari sanse sa fie trei nume pentru un singur terminal. Cu trasaturi de design similare cu Xperia Z si abilitati de captura de invidiat, noul aparat pare sa fie plasat pe aceeasi linie cu Galaxy S4 Zoom sau Nokia Lumia 1020. Daca ar fi sa-l credem pe CEO-ul Kaz Hirai, acest nou dispozitiv iesit din laboratoarele de cercetare ale japonezilor ar trebui sa integreze cele mai atractive elemente create de Sony din domenii precum display-uri, camere foto sau design industrial. Pana si conferinta in care urmeaza sa fie anuntat aparatul va avea motto-ul ,,Best of Sony”.
Ca specificatii, Xperia Z1 se anunta sa fie un smartphone cu un ecran Triluminos de 5 inci Full HD, propulsat de un SoC quad core Snapdragon 800 de la Qualcomm. Senzorul foto se pare ca va fi de 20,7 megapixeli, in timp ce bateria care va asigura o autonomie de invidiat a terminalului va avea 3000 de mAh.
Desi pare o idee ciudata, este aproape sigur ca in cadrul evenimentului de pe 4 septembrie Sony va incerca sa cucereasca audienta cu un niste obiective detasabile cu senzor foto integrat pentru telefoanele companiei. Acestea vor purta numele de QX10 si QX100 si ar trebui sa spulbere complet diferentele dintre camerele foto dedicate si abilitatile de captura ale telefoanelor recente.
De asemenea, nu este exclus ca anul acesta Sony sa incerce din nou sa ne atraga cu viziunea sa asupra ceasurilor inteligente, odata cu lansarea SmartWatch 2. Anul trecut, compania a intrat pe aceasta piata, insa fara un succes semnificativ.
HTC ne pregateste un One in format de phablet
Chiar daca nu exista informatii sigure care sa confirme o lansare importanta a celor de la HTC la Berlin, sunt mari sanse ca taiwanezii sa impresioneze audienta cu HTC One Max. Dupa ce carcasa de aluminiu a lui HTC One a atras un numar semnificativ de doritori, varianta Max va extrapola popularul design de 4,7 inci pana la 6 inci. Un raspuns la seria Galaxy Note, acest gadget va fi construit in jurul unui Snapdragon 800 tactat la 2,3 GHz, 2GB memorie RAM, 32GB spatiu de stocare, a unei camera cu tehnologie UltraPixel si a unor difuzoare stereo. Cireasa de pe tort va fi sistemul de operare Android 4.3, care nu si-a facut loc pe prea multe dispozitive de la lansarea de acum ceva timp a celor de la Google. Pentru diferentiere fata de concurenta, sunt ceva sanse sa vedem si un cititor de amprente pe aparatul celor de la HTC, acesta din urma este insa mai putin probbabil.
Pentru ca ies multi bani si din segmentul de produse mainstream. HTC Zara, o combinatie dintre designul HTC One si populara serie Desire, este un alt aparat care s-ar putea sa fie prezent la standul taiwanezilor.
Atmosfera generala
Tabletele, hibridele, Smart TV-urile si smartphone-urile din ce in ce mai mari vor fi omniprezente la IFA. Nici pe departe nu vor conta anul acesta doar companiile care au facut un efort suplimentar pentru a organiza o conferinta pre-IFA. Lenovo promite o serie noua de aparate dintr-o clasa intitulata ,,multi-mode”, probabil un nume pretentios pentru alte hibride care duc la limita notiunea de ultrabook. Si Toshiba se pare ca planuieste cateva lansari de ultrabook-uri si hibride. LG are in proiect cateva solutii HiFi compacte, precum soundbar-uri, menite sa-si gaseasca loc sub televizoarele din ce in ce mai subtiri. Jucatorii chinezi, ZTE, Oppo si Huawei, chiar daca au tinut cap de afis la MWC cu cateva dispozitive destul de atractive, la Berlin nu prea exista indicii ca ar mai avea vreun anunt semnificativ. Desi nu vrea sa intre momentan in hora televizoarelor 4K exagerat de scumpe, Philips s-ar putea sa impresioneze in aceasta toamna cu domeniul la care se pricepe mai bine, reinventarea sistemului de iluminare Ambilight prezent in TV-urile high-end. Chiar daca nu fac neaparat valuri in domeniul tabletelor si telefoanelor inteligente, cei de Archos persevereaza in fiecare an si la IFA nu rateaza nici o ocazie pentru a ne arata ce-au mai invatat.
Apple nu are treaba cu IFA
Mai multe surse confirma data de 10 septembrie ca fiind ziua in care CEO-ul gigantului din Cupertino va anunta urmatorul iPhone. Un astfel de eveniment, daca va include un terminal spectaculos, ar putea sa distraga atentia celor mai multe publicatii de IT din lume. Personal, nu cred ca iPhone-ul 5S va rupe gura targului, mai ales ca sunt mari sanse ca schimbarile sa fie superficiale in comparatie cu modelul de anul trecut. Varianta mai ieftina, iPhone-ul 5C, daca se confirma oficial in cateva zile, ar putea sa faca valuri printre operatorii de telefonie, cu conditia sa aiba un pret fara conectare mai mult decat rezonabil. Totusi, avand in vedere ca vorbim de Apple, sunt sanse foarte mici ca terminalul ,,low-end” sa fie atat de accesibil.
Suntem gata de IFA 2013
Se anunta o saptamana foarte aglomerata, incarcata de produse noi, tehnologii de care auzim pentru prima oara si poate chiar si cateva gadgeturi dintr-o clasa de aparate nemaintalnita. Este o perioada interesanta pentru amatorii de gadgeturi, iar progresele tehnologice din ultimii ani cu siguranta vor sta la baza unor lansari care sa va motiveze sa faceti niste investitii substantiale in viitorul apropiat. In cel mai rau caz, valul de stiri din aceste zile cu siguranta va reusi sa va schimbe parerea despre smartphone-ul cumparat chiar si acum trei luni, despre tableta cumparata acum jumatate de an sau Smart TV-ul achizitionat anul trecut.
Echipa Playtech.ro va fi la Berlin si va sta la conferinte, se va perinda printre standuri si va face tot posibilul pentru a va aduce cele mai interesante stiri de la fata locului. Vom incerca sa filtram informatiile superflue, iar printre standurile de sute de metri sa gasim si acele produse simple, inovative si mai putin promovate care de cele mai multe ori sunt trecute cu vederea. In final, magia unui targ de o asemenea amploare sta si in micii expozanti, nu doar in companii cu bugete nemarginite de marketing.