Chinezii de la Xiaomi, producători de telefoane mobile, pregătesc acum mașina electrică de lux SU7 Ultra pentru piața globală. Cât va costa „telighidata” de fițe
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2025/03/Xiaomi-SU7-Ultra-MWC-2025.jpg)
Compania chineză Xiaomi, cunoscută mai ales pentru smartphone-urile sale, își extinde ambițiile și în industria auto, anunțând că va începe vânzările internaționale de mașini electrice „în următorii câțiva ani”. Cel mai nou model al său, SU7 Ultra, a fost prezentat oficial în China și se dorește a fi un rival de lux pentru Tesla.
Un start fulminant pentru SU7 Ultra
La Mobile World Congress (MWC) 2025 din Barcelona, președintele Xiaomi, William Lu, a confirmat că expansiunea globală a vehiculelor electrice ale companiei este iminentă, deși nu a oferit un calendar exact pentru lansare.
„Nu pot oferi prea multe detalii, dar sunt extrem de entuziasmat să le spun utilizatorilor noștri globali că, în câțiva ani, Xiaomi va începe să vândă mașini electrice la nivel internațional”, a declarat William Lu.
Între timp, SU7 Ultra a fost lansat în China cu un preț de pornire de 529.000 de yuani (aproximativ 72.627 de dolari). Modelul a fost primit cu entuziasm, înregistrând 15.000 de comenzi în primele 24 de ore de la debut.
De la telefoane la mașini electrice
Deși este un jucător nou în industria auto, Xiaomi nu a pornit de la zero. Compania și-a anunțat intrarea pe piața vehiculelor electrice în 2021, iar primul său model, SU7, a fost lansat în martie 2024. În doar un an, Xiaomi a reușit să livreze peste 100.000 de unități ale acestui model, demonstrând că strategia sa funcționează.
Xiaomi SU7 Ultra este o versiune premium a modelului standard SU7, gândită să concureze cu modele de lux precum Tesla Model S sau Porsche Taycan. Dotările sale avansate și autonomia generoasă îl transformă într-o opțiune atractivă pentru cei care își doresc o mașină electrică performantă cu tehnologie de ultimă generație.
Xiaomi, un gigant în expansiune
Succesul înregistrat de Xiaomi în industria auto vine în contextul unei creșteri spectaculoase a companiei. Pe lângă vânzările impresionante de mașini electrice, Xiaomi a beneficiat și de o revenire puternică a pieței smartphone-urilor, ceea ce a dus la o creștere de aproape 300% a acțiunilor companiei pe bursa din Hong Kong în ultimele 12 luni.
Mai mult, Xiaomi își consolidează și poziția pe piața telefoanelor premium, lansând la MWC Xiaomi 15 Ultra, un model care își propune să concureze direct cu Samsung și Apple.
Xiaomi demonstrează că nu mai este doar un producător de telefoane, ci un adevărat inovator în tehnologie, pregătit să se impună și pe piața auto. Cu SU7 Ultra, compania intră într-o competiție directă cu Tesla și alți producători de mașini electrice de lux, iar planurile sale de expansiune internațională sugerează că „telighidata” de fițe ar putea ajunge în curând și pe șoselele din afara Chinei.