06 mart. 2023 | 07:53

Schimbări importante pe drumurile României, noi motive de amenzi pentru șoferi: se automatizează monitorizarea, verificarea, radarele

ACTUALITATE
Schimbări importante pe drumurile României, noi motive de amenzi pentru șoferi: se automatizează monitorizarea, verificarea, radarele

După înăsprirea Codului Rutier odată cu actualizările din 2023, autoritățile române fac investiții semnificative pentru creșterea siguranței rutiere prin montarea unor sistem de monitorizarea a traficului și, implicit, de automatizare a unui set stufos de sancțiuni.

Nu mai puțin de 112 milioane de lei vor fi investiți de Compania de Drumuri în montarea unui sistem de monitorizare și informare modern pe cele trei autostrăzi care pornesc din București și pe DN1 București – Ploiești. Vor fi instalate echipamente moderne pentru monitorizarea traficului, radare fixe pentru măsurarea vitezei, panouri de informare-avertizare cu mesaje variabile de tip VMS, sistem pentru monitorizarea și controlul rovinietei, cântărirea din mers a camioanelor și stații meteo cu senzori de polei. Nu în ultimul rând, conform datelor din licitația ajunsă pe SICAP, sistemul va avea funcția ANPR pentru recunoașterea automată a plăcuțelor de înmatriculare.

autostrada soarelui

Drumuri mai sigure, amenzi mai multe, pe drumurile din România

,,Obiectul contractului il reprezinta ”Sistem de monitorizare si informare asupra traficului si a condițiilor de circulație pentru Autostrada A1 București – Pitești, Autostrada A2 București– Cernavoda, Autostrada A3 București – Ploiești, DN 1 București – Ploiești”, in conformitate cu prevederile contractului de lucrări”, se arată în documentația SEAP citată de Economedia.ro.

Conform contractului ajuns online pe site-ul public de licitații cu autoritățile statului român, vorbim de o durată de 6 luni pentru etapa de proiectare și 18 luni pentru execuție. Contractul este finanțat din fonduri europene nerambursabile, prețul ofertei reprezintă 70 % din punctaj, iar ofertele pot fi depuse până pe 19 aprilie.

Ca să înțelegi mai bine despre ce echipamente vorbim, merită să ai în vedere că pe A1, de exemplu, vor fi montate 48 de sisteme de detecție incidente, 33 de camere mobile, 8 camere CCTV, 5 stații meteo cu 4 senzori de polei, 22 panouri cu mesaje variabile noi VMS (ambele căi) 16 panouri VMS pe bretele, 2 sisteme cu bucle inductive pentru măsurarea vitezei între nodurile de circulație și 2 echipamente pentru cântărirea din mers a camioanelor. Camerele video CCTV vor avea funcții cu sistem de mișcare și panoramare (Pan Tilt & Zoom), iar cele fixe cu Zoom fix.

Pe A3, autostrada București Ploiești, între șoseaua Petricani și intersecția cu DN 1 Centura Ploiești vor fi instalate 20 de bucle inductive, 42 de camere detecție, 29 de camere detecție incidente, 16 camere CCTV, 4 stații meteo și 17 panouri VMS. În același timp, Autostrada Soarelui va fi semnificativ mai bine monitorizată printr-un echipament ITS modern ce va fi montat pe tronsonul mai vechi București-Cernavodă până la kilometrul 162. De asemenea fi 66 de camere detecție incidente, 35 de camere mobile, 40 de camere CCTV, 8 stații meteo, 9 panouri VMS, un sistem de cântărire din mers și două echipamente cu bucle inductive pentru măsurarea vitezei între nodurile de circulație.

Nu în ultimul rând, pe D1, București – Ploiești, vor fi montate 16 bucle inductive, 28 de camere de detecție incidente, 17 camere mobile, 7 panouri VMS.
La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele