22 aug. 2023 | 14:25

Rimac bate record după record: Hypermașina este regina unui circuit legendar

ACTUALITATE
Rimac bate record după record: Hypermașina este regina unui circuit legendar

Echipa de la Rimac Automobili continuă să demonstreze de ce hypercarul Nevera, complet electric, este cel mai rapid vehicul electric de producție de pe planetă – obținând cel mai recent record de tur pe renumitul circuit Nürburgring.

Pentru a sărbători isprava, Rimac a dezvăluit o versiune în ediție limitată „Time Attack” a lui Nevera, alături de un videoclip cu turul record.

Din 2009, Rimac Automobili a continuat să dezvolte și să livreze unele dintre cele mai interesante și mai avansate hipermașini electrice din lume. Primul EV al Rimac, Concept_One, a fost introdus în 2016 și este considerat unul dintre cele mai rapide vehicule de producție din lume la acea vreme, deși producția sa consta în doar opt vehicule.

Acesta a fost urmat de Concept_Two în 2018, care a evoluat în cele din urmă în forma sa de producție – Nevera – pentru care Rimac a promis o scară mai mare de producție de 150 de unități estimate la 2,4 milioane de dolari fiecare. Abrupt, da, dar puteți cere acel nivel de preț atunci când oferiți unul dintre cele mai rapide vehicule din lume.

Livrările Nevera sunt acum în curs de desfășurare, dar în urmă cu nouă luni, Rimac urmărea deja recordurile mondiale la EV. Pentru a nu fi mai prejos, Rimac ne-a uimit în luna mai trecută verificând alte 23 de recorduri de performanță într-o singură zi – un record în sine – proclamând Nevera drept „hipermașina supremă cu doborârea recordurilor”.

Acum, echipa Rimac mai are o placă record destul de semnificativă de adăugat la carcasa sa de trofee, luând coroana EV de producție la Nürburgring.

O grămadă de trofee

Rimac Automobili a confirmat că Nevera a doborât oficial cu 20 de secunde recordul existent al turului Nürburgring pentru un vehicul electric de serie. Turul record a fost condus de croatul Martin Kodrić și a fost verificat prin date independente de cronometrare, TÜV SÜD și telemetria de la bord. Ora oficială a fost 7:05:298.

„Am avut condiții meteorologice dificile în timpul sesiunilor noastre de antrenament din această săptămână și am ales ceea ce pare a fi una dintre cele mai fierbinți zile de pe pistă din această vară pentru a stabili un timp pe tur. Cu toate acestea, un timp de 7:05:298 la Nürburgring Nordschleife este lăudabil. Faptul că Nevera poate atinge acest tip de viteză pe circuit, atunci când a fost dezvoltat pentru a fi un hiper GT confortabil pentru șosea, este ceea ce îl face atât de special. Este o piesă atât de bine rotunjită de inginerie și design; blând și utilizabil în oraș, palpitant la condus pe drumuri B întortocheate, confortabil pe distanțe lungi și devastator de rapid pe o pistă de curse”, a spus Kodrić.

Time Attack are vopsea personalizată și o alegere de către client între Squadron Black sau o bază din fibră de carbon goală. După cum puteți vedea în imaginea de mai sus, pe partea inferioară a aripii din spate scrie: „Dedicat celor care vin după noi”. Fiecare hypercar unic are, de asemenea, cusături „Time Attack” pe spătarul scaunelor și o placă gravată „Time Attack” numerotată de la unu la doisprezece.

„În multe privințe, Nevera a reinventat lumea hypercar-ului, aducând noi tehnologii, noi abilități și noi niveluri de performanță. Dar cel mai simplu mod prin care îi putem demonstra capacitățile este să ieșim și să doborâm recorduri. Și asta este exact ceea ce am făcut în 2023 de nenumărate ori. Nevera Time Attack este o ediție limitată care celebrează realizările anului trecut, purtând un model personalizat, inspirat de mașina care a fost montată pe fiecare dintre ele. Construit într-o serie de 12, fiecare a fost deja spus de clienții noștri dornici să surprindă propria lor parte din istoria mașinilor de performanță. Și este abia august, de asemenea, așa că există timp suficient pentru a doborî mai multe recorduri”, a spus fondatorul și CEO-ul Rimac, Mate Rimac.