17 nov. 2022 | 12:25

Cât prinde cea mai rapidă mașină electrică din lume: Rimac a stabilit un nou record

ACTUALITATE
Cât prinde cea mai rapidă mașină electrică din lume: Rimac a stabilit un nou record

Nevera, de 2,1 milioane de dolari, este mai rapid decât rivali precum Pininfarina Battista, Aspark Owl și Tesla Model S Plaid.

Rimac a declarat că Nevera, în valoare de 2,1 milioane de dolari, este cea mai rapidă mașină de producție complet electrică din lume.

Hypermașina cu două locuri a atins o viteză maximă de 412 km/h pe 23 octombrie pe pista ATP Automotive Testing din Papenburg, Germania, a declarat Rimac într-un comunicat.

Efortul Rimac este o întorsătură interesantă în lumea mașinilor electrice pe care consumatorii le pot cumpăra efectiv.

Nevera a fost mai rapidă decât viteza maximă de la alte vehicule electrice, cum ar fi Pininfarina Battista la 350 de km/oră și Aspark Owl la 400 de km/oră; un Tesla Model S Plaid modificat a atins 350 de km/oră vara trecută.

Cu toate acestea, performanța electrică cu articulație albă a lui Nevera nu bate recordul de viteză maximă pentru mașinile cu motor cu ardere internă, care este deținut în prezent de Bugatti Chiron Super Sport 300+, care a atins 490km/oră în 2019.

Koenigsegg și SSC Tuatara produc și mașini de serie cu viteze maxime mai mari decât Nevera. Prin comparație, mașina tipică de curse de Formula 1 atinge viteze maxime de aproximativ 354 de km/oră.

Miro Zrnčević, șoferul șef de testare și dezvoltare al Rimac, a pilotat hipermașina de 1.914 cai putere până la limita sa.

Departe de performanța motorului cu ardere internă

„Am condus Nevera de când a întors prima roată și să văd mașina perfect șlefuită care este astăzi este un moment cu adevărat emoționant”, a spus el în declarație, adăugând că 400 de km/oră reprezintă o treime din viteza sunetului.

„Cel mai important lucru pe care l-am învățat în timpul încercării la viteză maximă este cât de compusă și stabilă a fost mașina”, a spus Zrnčević.

Nevera funcționează pe un grup motopropulsor complet electric cu patru motoare. Cele șase moduri de conducere optimizează și mai mult răspunsul la accelerație și rigiditatea suspensiei; modul de deriva și controlul lansării sunt incluse.

Compania spune că mașina va primi 480 de km per încărcare, dar, desigur, distanța se reduce considerabil pe măsură ce te apropii de viteza maximă.

Mașinile clienților vin cu o viteză maximă limitată la 350 de km/oră, dar acestea pot fi reglate pentru a atinge 400 de km/oră cu sprijinul echipei Rimac și în condiții controlate cu anvelope și precauții adecvate, a spus purtătorul de cuvânt.

Rimac aparține Grupului Rimac, o companie umbrelă care deține 55% din Bugatti Rimac și 100% din Rimac Technology, un furnizor de sisteme de baterii de înaltă performanță care are 1.000 de angajați la periferia orașului Zagreb, Croația, unde sunt produse Neveras.

La începutul acestui an, pilotul de Formula 1 Nico Rosberg a fost primul client care a primit un Nevera.