21 apr. 2023 | 16:55

O româncă, în echipa NASA pentru Marte: cine este Anca Șelariu

O româncă, în echipa NASA pentru Marte: cine este Anca Șelariu

NASA a ales deja cine va participa la prima misiune care va simula viața pe Marte. Vestea bună este că, printre aceștia, va fi inclusiv o română.

Cei patru selectați vom locui într-o structură imprimată 3D care va imita, atât cât se poate, condițiile de trai de pe Marte.

De fapt, NASA a selectat șase oameni pentru această misiune, dintre care patru vor locui în acest habitat, iar Anca Șelariu se află printre ei.

Cine este Anca Șelariu, românca ce va „trăi” pe Marte

Anca Șelariu este microbiolog la Marina americană, iar experiența de care dispune se răsfrânge asupra descoperii și fabricării vaccinurilor, transmiterii prionilor și dezvoltării terapiei genice și managementul proiectelor de cercetare a bolilor infecțioase.

A absolvit filologia la Universitatea Transilvania, deține o licență în biochimie la Universitatea Montclair, New Jersey, dar și un doctorat în științe biomedicale interdisciplinare de la Universitatea Rutgers, New Jersey.

Kelly Haston, comandantul misiunii, este, la rândul ei, cercetător în domeniul medical și a realizat o serie de proiecte bazate pe celulele stem. Evident, toți ceilalți membri ai echipajului au fost selectați „pe sprânceană” și au studii care să-i certifice în acest sens.

Cercetătorii NASA încearcă să strângă informații despre posibilitatea traiului pe Planeta Roșie, în condiții limitate: spațiu restrâns, dar și resurse puține. Se va studia modul în care toate aceste schimbări vor afecta psihicul uman și cât de capabili vor fi oamenii să găsească soluții pentru a suplini lipsurile.

Cei patru membri ai echipajului vor locui într-o structură de mici dimensiuni care a fost construită cu ajutorul unei imprimante 3D.

„Structura are patru dormitoare mici, două băi, o zonă de lucru, o sală de sport și un dispensar, iar în zona exterioară este concepută să imite suprafața planetei Marte. Cei patru voluntari vor efectua experimente, vor cultiva alimente, vor face exerciții fizice și vor fi testați în mod regulat”, informează Digi24.

Primul meu contact cu presa s-a întâmplă la vârsta de 11 ani, când ziarul călărășean Pământul mi-a oferit ocazia să public în rubrica destinată copiilor. Peste ani, ajungeam la Galați unde ... vezi toate articolele