08 iul. 2023 | 11:33

Magazinul românesc care le dă fiori celor de la Lidl, Kaufland sau Mega Image. E de neoprit și vinde totul la prețuri foarte mici

ACTUALITATE
Magazinul românesc care le dă fiori celor de la Lidl, Kaufland sau Mega Image. E de neoprit și vinde totul la prețuri foarte mici

Retaileri internaționali foarte recunoscuți și pe piața românească, precum Mega Image, Kaufland sau Lidl au un nou competitor, fiind magazinul care prezintă aceleași produse la prețuri mult mai mici.

Lanțul de magazine Annabella, fondat în județul Vâlcea și controlat de familia de antreprenori locali Mutu, se pregătește să intre în competiție directă cu grupurile străine din retailul alimentar, marcând astfel revenirea retailerilor autohtoni pe această piață după o pauză de zece ani.

Compania, care deține 100 de magazine și a avut vânzări de aproximativ 500 de milioane de lei, a anunțat recent achiziționarea lanțului Best Market de la antreprenorul Ion Șoloman, într-o tranzacție care se numără printre cele mai mari din sectorul retailului alimentar și reprezintă cea mai importantă înțelegere încheiată între doi jucători autohtoni.

Această preluare reprezintă un pas semnificativ în dezvoltarea rețelei Annabella și confirmă maturitatea pe care o atinge compania, a declarat Dorina Mutu, cofondatoare și director general. În plus, această mișcare marchează și intrarea companiei vâlcene pe piața din județul Dâmbovița, evidențiind dezvoltarea rapidă pe care Annabella o înregistrează în prezent. Până acum, extinderea rețelei a avut loc în principal prin deschiderea de noi unități, fiind inaugurate în fiecare an între 10 și 15 magazine, în timp ce spațiile comerciale mai puțin performante au fost închise.

Această dezvoltare rapidă și interesul pentru achiziții demonstrează poziția Annabella ca fiind primul retailer autohton, controlat de antreprenori locali, care se confruntă direct cu marile rețele de retail, după o pauză de aproximativ 15 ani. După criza economică din 2008-2009, multe afaceri autohtone au fost închise, au intrat în faliment sau au fost preluate, iar în prezent, cei zece mari jucători din comerțul modern controlează aproximativ 70% din piața estimată la 22-25 miliarde de euro anual.

Magazinele Annabella

Annabella – Rețeaua de magazine 100% românească

Magazinul autohton, noul competitor al Mega Image, Lidl și Kaufland

În sectorul retailului alimentar, după falimentul companiei PIC, controlată de frații Penescu, în urmă cu peste un deceniu, România nu a mai avut un alt business autohton de talie mare. În comparație, în industria bricolajului, Dedeman domină clar piața, în timp ce Arabesque, o altă afacere locală, deține o poziție de lider.

În ceea ce privește retailul alimentar, marile companii străine s-au extins rapid și dețin acum peste 4.000 de hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount și magazine de proximitate modernă în țară. În schimb, numărul comercianților români a scăzut, existând două motive principale pentru aceasta.

Pe de o parte, unele magazine românești au fost preluate de către investitori străini, care au obținut astfel poziții puternice și o bază solidă de clienți. Pe de altă parte, există unități care au fost nevoite să închidă din cauza concurenței acerbe. Cu toate acestea, există și excepții notabile, precum Annabella, un business care a început la patru ani după Revoluție.

Rețeaua de magazine Annabella, înființată în Râmnicu Vâlcea, a adoptat un model de dezvoltare regională, urmărind să controleze cât mai bine teritoriul în care operează. Afacerea este deținută de Dorina și Dan Mutu, care controlează și producătorul de conserve Râureni. Acest model integrat, care combină activitățile de retail și producție, este adoptat de mai mulți antreprenori locali, deoarece producția le oferă un avantaj în competiția cu marile rețele de retail.