12 aug. 2023 | 17:29

Lovitură pentru toţi cei cu maşini vechi. Taxa care se vrea de la românii care deţin aceste autoturisme

ACTUALITATE
Lovitură pentru toţi cei cu maşini vechi. Taxa care se vrea de la românii care deţin aceste autoturisme

Autoturismele vechi au devenit o problemă în toată lumea, și desigur, România face parte din lista țărilor care au decis să acționeze în acest sens. Mașinile vechi atestate sunt scutite de impozit și beneficiază de diverse facilități, însă, Guvernul Ciolacu vrea să taxeze și istoria acestora. Iată despre ce e vorba!

Autoturismele de peste 30 de ani vechime sunt considerate istorice, însă cele atestate ca atare, care sunt 100% originale și respectă toate specificațiile producătorului, de la Dacia 1100, IMS și Aro, până la Ferrari, Mercedes sau Bentley, sunt protejate.

Proprietarii fiind încurajați de stat să ducă istoria mai departe, prin exceptarea vehiculelor istorice de la plata impozitului auto, ca la un vehicul obișnuit, și facilități ca: plata taxelor de drum, asigurări pe perioade sau permiterea accesului în anumite zone în care nu pot circula decât mașinile cu emisii poluante reduse.

În România, mașinile înregistrate ca fiind ”vehicule istorice” sunt sub numărul de 10.000, toate datează în registrul Retromobil Club România de unde se emite atestatul de vehicul istoric în baza căruia RAR (Registrul Auto Român) face mențiunea specificată mai sus, în cartea de identitate a autovehiculului.

Acum, Guvernul Ciolacu vrea ca șoferii și respectiv, proprietarii mașinilor vechi, să plătească impozit auto ca pentru orice alt vehicul obișnuit. Deși este bine știut motivul pentru care românii au preferat să cumpere o mașină veche, decât una nouă, Ciolacu nu pare că ține cont de situația financiară a cetățenilor români.

Ce sumă s-ar putea strânge prin impozitarea autoturismelor vechi

Astfel încât, pentru a aproxima suma de bani care s-ar putea strânge prin această inițiativă de a impozita autoturismele istorice, se va face un calcul în genul următor. Să presupunem că sunt 5.000 de mașini vechi în România, în acest moment.

Se iau în calcul următoarele, în medie, acestea ar avea un motor de 4.000 cmc (unele au motor 1.100 cmc, ca Dacia 1100, altele de 7.2 litri, ca Dodge Charger). Cum impozitul auto pentru o mașină cu motor de 4.000 de centimetri cubi, indiferent de marcă sau putere, este de 6.755 lei pe an, la 5.000 de autoturisme istorice se obține suma de 34 de milioane de lei, mai exact, 6.800.000 euro, potrivit NewsWeek.

Impozitare masini vechi clasice epoca Romania 2023

Proprietarii mașinilor vechi trebuie să plătească impozit auto ca pentru orice alt vehicul obișnuit

Ce vehicule pot fi atestate drept istorice în România

Odată cu împlinirea a 30 de ani, în România, autovehiculele pot obține un atestat de „Vehicul Istoric” eliberat de Retromobil Club România, entitate ce reprezintă Autoritatea Națională – FIVA (Federation International des Vehicules Anciens), pe baza căruia Registrul Auto Român va face mențiunea de ″Vehicul Istoric″ în cartea de identitate a autovehiculului.

În plus față de vârstă împlinită de 30 de ani, condiția prealabilă pentru aprobarea istorică este ca starea respectivului automobil să fie una cât mai bună și 100% originală, în conformitate cu specificațiile producătorului auto respectiv.

Din momentul obținerii certificării de ″Vehicul Istoric″, autovehiculul respectiv beneficiază, conform legislației în vigoare, de scutire de impozit și plata rovinietei și asigurare tip RCA la prețuri speciale.