28 dec. 2023 | 09:03

Înfrângerea rușinoasă pentru Tesla vine din China. Cine este cel mai mare producător de mașini electrice

ACTUALITATE
Înfrângerea rușinoasă pentru Tesla vine din China. Cine este cel mai mare producător de mașini electrice

După mai bine de un deceniu în care Tesla a reușit să fie gigantul de referință în domeniul construcției de mașini electrice, compania lui Elon Musk a fost devansată în piață de constructorul chinez BYD.

Pentru că altfel nu se putea, nu demult, Elon Musk și-a bătut joc de ideea că BYD ar putea concura cu compania sa. Acum, rolurile s-au inversat. Conform datelor agregate de Bloomberg pe marginea subiectului, miliardarul Wang Chuanfu este pe care să devină numărul unu mondial în domeniul vehiculelor electrice.

Citește și: Care este cea mai bună mașină a anului 2024, finaliștii au fost confirmați. BMW, Peugeot, Renault, Toyota sau Volvo, sunt toți pe listă, dar există și o surpriză

BYD, ”cea mai mare marcă auto de care nu ai auzit niciodată”

Deși alternativa chinezească la Tesla și-a construit întregul efort de marketing în jurul sloganului ”cea mai mare marcă auto de care nu ai auzit niciodată”, sunt șanse mari să fie nevoită să adopte un alt mecanism pentru reclamele sale viitoare, după ce devine cea mai mare din lume.

Conform sursei citate, înainte de finele acestui trimestru, compania condusă de Elon Musk nu va mai fi cea mai mare din lume când vine vorba de producția și comercializarea de mașini electrice. Dintr-un punct de vedere, acesta va fi un punct de cotitură simbolic pentru industria auto electrică la nivel global și, în același timp, o dovadă în plus a influenței sporite a Chinei asupra industriei auto.

Citește și: Ar putea fi prima criză pe piața de mașini electrice din Europa. Ce se întâmplă cu vânzările

Piața mașinilor electrice, dominată de jucători noi

După mai bine de 50 de ani în care industria auto a fost definită printr-o mână de constructori renumiți, precum Toyota Motor Corp., Volkswagen AG sau General Motors Co, piața auto capătă o cu totul altă față datorită constructorilor chinezi care se implică exclusiv în producția de mașini electrice. Lista include BYD sau SAIC Motor Corp., dar și jucători mai mici. Deja ne aflăm în situația în care China rivalizează cu Japonia pentru poziția de lider mondial în domeniul exportului de autoturisme. Aproximativ 1,3 milioane din cele 3,6 milioane de vehicule expediate de pe continent până în luna octombrie a acestui an erau electrice.

„Peisajul concurențial al industriei auto s-a schimbat”, a declarat Bridget McCarthy, șefa operațiunilor din China pentru fondul de hedging Snow Bull Capital din Shenzhen, care a investit atât în BYD, cât și în Tesla. „Nu mai este vorba despre mărimea și moștenirea companiilor auto, ci despre viteza cu care pot inova și itera. BYD a început să se pregătească cu mult timp în urmă pentru a putea face acest lucru mai repede decât credea cineva că este posibil, iar acum restul industriei trebuie să se întreacă pentru a recupera decalajul”.

Citește și: BYD nu renunță la planurile sale: Strategia gigantului auto se concentrează pe Europa

BYD (Build Your Dreams): O Călătorie de la Baterii la Automobile Electrice

În lumea industriei auto și a tehnologiei bateriilor, puține companii au avut o ascensiune la fel de remarcabilă ca BYD (Build Your Dreams), o entitate chineză care a început călătoria sa inovatoare în 1995. Fondată de Wang Chuanfu, BYD s-a lansat inițial ca producător de baterii reîncărcabile, stabilindu-și rapid reputația ca un jucător major în acest domeniu emergent.

În primii săi ani, creșterea BYD a fost fulminantă. Compania a devenit unul dintre cei mai mari producători de baterii reîncărcabile la nivel mondial, ceea ce a pregătit terenul pentru următorul său mare pas: industria auto.

Anul 2003 a marcat un moment de cotitură pentru BYD, când a achiziționat Qinchuan Automobile Company, făcând astfel incursiunea oficială în lumea fabricării automobilelor. Primul său model, BYD F3, a fost lansat cu succes în 2005, semnalând ambițiile companiei de a fi mai mult decât un simplu producător de baterii. Dar adevărata revoluție a venit cu lansarea F3DM, primul vehicul hibrid plug-in al companiei, în 2008, un pas semnificativ în direcția vehiculelor electrice.

Deceniul următor a fost marcat de expansiune și inovație pentru BYD. Formând parteneriate cu diverse companii internaționale, BYD și-a extins prezența globală, devenind un nume de casă în multe țări. Inovațiile în tehnologia bateriilor și lansarea de noi modele de vehicule electrice au continuat să împingă frontierele posibilităților tehnologice.

Pe lângă automobilele personale, BYD a început să exploreze și alte sectoare, cum ar fi transportul public electric și stocarea de energie, evidențiind angajamentul său pentru sustenabilitate și inovație. Astăzi, BYD este recunoscută ca unul dintre liderii mondiali în producția de vehicule electrice și baterii, cu o prezență tot mai mare pe piețele internaționale.

Privind spre viitor, BYD continuă să se concentreze pe dezvoltarea de tehnologii sustenabile și pe extinderea prezenței sale globale. Cu un angajament ferm pentru inovație și o viziune clară pentru un viitor mai ecologic, BYD se află în fruntea transformării tehnologice în domeniul auto și al energiei.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele