02 feb. 2023 | 20:25

Industria mașinilor electrice din Europa crește: pe ce loc se clasează piața din România

ACTUALITATE
Industria mașinilor electrice din Europa crește: pe ce loc se clasează piața din România

Numărul de vehicule electrice cu baterie vândute în UE continuă să crească rapid, arată noile cifre din industria auto.

Vehiculele electrice cu baterii au ocupat o cotă record din vânzările de mașini noi în UE, deși pare modestă la 12,1%. În ultimul trimestru, vehiculele cu motor alternativ au vândut pentru prima dată mai mult decât cele pe benzină și motorină.

Vehiculele electrice cu baterie completă au reprezentat 12,1% din cele 9,1 milioane de unități vândute pe piețele UE în 2022, potrivit cifrelor Asociației Producătorilor de Automobile Europeni (ACEA)

Aceasta se compară cu o pondere de 9,1% în 2021 și de doar 1,9% recent în 2019.

„Industria auto se mișcă rapid”, a declarat președintele ACEA și directorul executiv Renault, Luca de Meo.

Creșterea de anul trecut a fost alimentată în special de o creștere peste medie a cifrelor de achiziții în Germania, unde au fost vândute 198.263 de unități. Vânzările s-au accelerat în Germania spre sfârșitul anului, deoarece subvențiile guvernamentale pentru achiziții erau programate să expire până în 2023.

Vehiculele electrice hibride au reprezentat 22,6% din vânzări, iar cele mai moderne și mai ecologice hibride plug-in pentru 9,4%.

Creșterea hibridului plug-in a fost din nou mult peste medie pe piața germană, comparativ bogată.

Cum se situează România

Datele puse la dispoziție de către ACEA arată că România s-a situat pe locul 13 în UE, cu cele 11.638 de autoturisme electrice înmatriculate.

Mai mult, România a depășit și țări cu o piață auto mai mare decât a noastră.

Cu alte cuvinte, volumul de mașini electrice din România a fost peste cel înregistrat în Polonia cu 11.334 unități, creștere de 53% și mai mult decât dublu față de cel din Ungaria cu 4.710 unități, creștere de 9,2%.

Înainte să prezint datele despre mașinile hibride este important de menționat faptul că România raportează mașinile PHEV și hibride împreună.

Așadar, România nu a mai reușit să „rupă norii” în această categorie. Cu toate acestea, tot a reușit o creștere de 12,1% cu un volum de hibride de 34.410 autoturisme. Problema apare din cauza faptului că noi raportăm împreună așa cum am menționat deja mașinile PHEV și hibride.