25 iun. 2023 | 20:39

Asteroid potențial periculos, descoperit acum două zile, va trece astăzi printre Pământ și Lună

Un asteroid potențial periculos, ce a fost descoperit abia acum câteva zile, va trece duminică, 25 iunie 2023, printre Pământ și Lună. Este de dimensiunea unei clădiri cu trei etaje.

Un asteroid ce ar fi putut fi periculos pentru planeta noastră, va trece duminică printre Pământ și Lună

Asteroidul 2023 MU2 a fost descoperit cu doar șapte zile în urmă. Existența sa și traiectoria estimată au fost confirmate ulterior de Centrul Planetelor Minore  – care este un organism ce depinde de diviziunea a III-a a Uniunii Astronomice Internaționale (UAI) și care operează la Smithsonian Astrophysical Observatory.

Potrivit calculelor făcute de experți, acesta va trece pe lângă planeta noastră duminică, 25 iunie 2023, la ora 19:19 ET.

Specialiștii punctează că asteroidul 2023 MU2 nu va distruge Pământul. Bucata uriașă de rocă spațială, care este de dimensiunea unei clădiri cu trei etaje, va trece pe lângă planeta noastră la o distanță egală cu jumătate din cea până la Lună, scrie Space.com.

De fapt, 2023 MU2 este doar unul din nu mai puțin de cinci asteroizi ce au trecut pe lângă Pământ în acest weekend.

Potrivit rapoartelor Jet Propulsion Laboratory (JPL) al NASA, o rocă de dimensiunea unei mașini, 2023 MW2, a trecut pe lângă Pământ pe o rază de 77.000 de mile vineri (23 iunie), adică aproape 124 de mii de kilometri.

Reprezentare  a orbitelor lui Mercur, Venus, Pământ și Marte împreună cu asteroidul 2023 MU2. (Credit imagine Gianluca MasiThe Virtual Telescope Project)

Reprezentare a orbitelor lui Mercur, Venus, Pământ și Marte împreună cu asteroidul 2023 MU2. (Foto: Gianluca MasiThe Virtual Telescope Project)

„NASA a dovedit că este un real apărător al planetei”

Asteroidul Dimorphus, care trece pe lângă planeta noastră tot duminică, are dimensiunea unui stadion. În ciuda faptului că nu a reprezentat nicio amenințare, NASA l-a lovit în mod deliberat în 2022 pentru a-i schimba traiectoria.

„Acest moment marchează prima dată când umanitatea schimbă în mod intenționat mișcarea unui obiect ceresc și prima demonstrație la scară largă a tehnologiei de deviere a asteroizilor.

Toți avem responsabilitatea de a ne proteja planeta natală. La urma urmei, este singura pe care o avem.

Această misiune arată că NASA încearcă să fie pregătită pentru orice ne aruncă universul. NASA a dovedit că este un real apărător al planetei” – a transmis, la acea vreme, Bill Nelson, administrator NASA.