YouTube încearcă să rezolve problema războiului din Ucraina: cu ce a greșit

YouTube încearcă să rezolve problema războiului din Ucraina: cu ce a greșit

Compania a catalogat mișcarea drept una „fără precedent”.

De când Rusia a invadat Ucraina la sfârșitul lunii februarie, YouTube a eliminat până în prezent peste 70.000 de videoclipuri legate de conflict, a informat The Guardian. Compania a declarat că a eliminat multe dintre videoclipuri pentru încălcarea politicii sale majore privind evenimentele violente, care interzice creatorilor de conținut să nege sau să trivializeze evenimente precum invazia.

YouTube nu a defalcat măsurile de aplicare, dar a remarcat că a suspendat aproximativ 9.000 de canale, inclusiv unul legat de jurnalistul pro-Kremlin Vladimir Solovyov. Unele dintre videoclipurile pe care YouTube le-a dat jos au încălcat liniile directoare ale companiei, referindu-se la invazie drept o „misiune de eliberare”.

„Avem o politică privind evenimentele violente majore și aceasta se aplică lucruri precum negarea evenimentelor violente majore: totul, de la Holocaust la Sandy Hook. Și, desigur, ceea ce se întâmplă în Ucraina este un eveniment violent major”, a declarat Neal Mohan, directorul de produse YouTube, pentru The Guardian. „Și așa că am folosit această politică pentru a lua măsuri fără precedent.”

Youtube are grijă de conținutul de pe platformă

Ca urmare în parte a acțiunilor sale, YouTube a înregistrat o creștere semnificativă a numărului de persoane din Ucraina, Polonia și Rusia care consumă conținut „autoritar” despre conflict. În Ucraina, de exemplu, știrile despre invazie au generat peste 40 de milioane de vizualizări. „Prima și probabil cea mai importantă responsabilitate este să ne asigurăm că oamenii care caută informații despre acest eveniment pot obține informații corecte, de înaltă calitate și credibile pe YouTube”, a spus Mohan.

Mișcarea subliniază rolul esențial pe care îl joacă servicii precum YouTube în prevenirea răspândirii dezinformațiilor online. Numai în Rusia, YouTube are peste 90 de milioane de utilizatori, ceea ce îl face cea mai mare platformă de partajare video din țară. Acțiunile companiei împotriva rețelelor sponsorizate de stat precum RT și Sputnik au avut un impact dramatic asupra capacității acestor organizații de a disemina mesajul Kremlinului.

Citește și:
Etichete: