Volvo vrea să transforme mașinile autonome în realitate: ce este Ride Pilot

Volvo vrea să transforme mașinile autonome în realitate: ce este Ride Pilot

Volvo are planuri mari în ceea ce privește condusul autonom.

Volvo și producătorul de senzori pentru conducere autonomă Luminar Technologies Inc au declarat că un sistem de conducere hands-free numit „Ride Pilot” va fi lansat pentru prima dată în California, deși companiile nu au anunțat o dată exactă.

Volvo intenționează să implementeze tehnologia, care va permite mașinii să preia pe deplin sarcinile de conducere în unele situații limitate, într-un viitor SUV complet electric pe care Volvo intenționează să îl anunțe în cursul acestui an.

Volvo intenționează să ofere clienților funcția de conducere autonomă ca un upgrade de abonament după ce vehiculele au ieșit deja pe drum. Alexander Petrofski, vicepreședinte pentru strategie și proprietate de afaceri la Volvo, a declarat în timpul unei conferințe de presă la Consumer Electronics Show că mașinile vor fi puse în vânzare în 2023, dar Volvo nu a stabilit o dată pentru care Ride Pilot va fi disponibil.

Volvo ține pasul cu Tesla

În schimb, Volvo a spus că Ride Pilot nu va fi pornit pentru clienți până când nu va fi supus unui „protocol riguros de verificare și testare”.

Companiile au spus că doresc să înceapă testarea Ride Pilot mai târziu pe vehiculele de pre-producție în acest an în California, în așteptarea aprobărilor de reglementare. Dar când vehiculele de producție vor ieși pe drum începând cu anul viitor, vor veni standard cu tehnologii mai simple de siguranță a șoferului, care vor ajuta la colectarea datelor pentru a valida tehnologia Ride Pilot înainte de a fi lansată.

„Îmi imaginez că ne vom direcționa o parte din vânzările către California pentru a obține densitatea vehiculelor” pentru a ajuta la colectarea datelor, a spus Petrofski.

Volvo a refuzat să spună cât va costa abonamentul pentru upgrade la Ride Pilot.

„Credem că o mare parte a veniturilor noastre în viitor va proveni din vânzările de software”, a spus Petrofski.

Luminar va furniza ceea ce este cunoscut sub numele de senzor lidar, o parte cheie a sistemului care ajută mașina să obțină o hartă tridimensională a drumului. Dar vehiculul se va baza, de asemenea, pe o serie de cinci senzori radar, opt camere și șaisprezece senzori cu ultrasunete, toate legate împreună cu software de la firma suedeză Zensact.

Citește și: