Volvo lucrează la „cel mai sigur” vehicul: ce aduce nou SUV-ul EX90

Volvo lucrează la „cel mai sigur” vehicul: ce aduce nou SUV-ul EX90

EX90 va înlocui XC90 ca navă amiral Volvo. Acesta va avea un „scut invizibil de siguranță” bazat pe lidar încorporat în linia acoperișului.

Cel mai mare produs nou de debut pentru Volvo Cars în jumătate de deceniu va avea echipamente standard de siguranță care depășesc cele ale oricărui Volvo de dinainte, a declarat directorul general al producătorului auto, Jim Rowan.

SUV-ul mare premium complet electric EX90 va înlocui XC90 ca navă amiral Volvo. Acesta va avea un „scut invizibil de siguranță” care poate ajuta la reducerea accidentelor care provoacă răni grave sau deces cu până la o cincime, a spus Rowan într-un comunicat.

Pentru a atinge acest obiectiv, Volvo adaugă pentru prima dată un senzor lidar.

Sistemul, care va fi încorporat în linia acoperișului EX90, folosește lumina sub forma unui laser pulsat pentru a măsura zone largi de spațiu aflate departe în fața mașinii cu mare precizie.

„Diferența pe care o poate face sistemul lidar pentru siguranță în viața reală este remarcabilă”, a spus Rowan. „Cercetarea noastră recentă indică faptul că adăugarea lidar la o mașină poate reduce numărul de accidente cu rezultate grave cu până la 20%, iar evitarea generală a accidentelor poate fi îmbunătățită cu până la 9%”.

Tehnologia lidar, care este de la Luminar și va deveni în timp echipament standard la Volvo, poate detecta pietonii la distanțe de până la 250 de metri chiar și la viteze de autostradă.

„Și pentru că nu se bazează pe lumină precum un aparat de fotografiat, funcționează ziua și noaptea”, a spus Rowan.

Cel mai performant sistem de siguranță

Sistemul lidar va funcționa în tandem cu sistemul de monitorizare a drumurilor compus din opt camere, cinci radare și 16 senzori ultrasonici.

Volvo a lansat numele EX90 și detaliile de siguranță despre mașină, dar nicio fotografie exterioară sau interioară, care vor face parte din dezvăluirea completă a vehiculului pe 9 noiembrie.

De asemenea, Volvo va debuta așa-numitul sistem de înțelegere a șoferului ca echipament standard în EX90.

Sistemul de detectare a interiorului în timp real folosește două camere pentru a căuta semnale timpurii care arată că șoferul nu este alert. Face acest lucru observând tiparele ochi-privirii șoferului. Măsurând cât de mult timp se uită șoferul la drumul din față, sistemul înțelege când ochii șoferului și, eventual, mintea șoferului sunt concentrați în altă parte. Se măsoară și comportamentul de direcție.

Dacă șoferul nu este alert, sistemul de asistență pornește cu un semnal de avertizare care crește în volum în funcție de gravitatea situației.

Dacă șoferul nu răspunde la avertismente din ce în ce mai clare, mașina poate chiar să se oprească în siguranță pe marginea drumului, trimițând un avertisment celorlalți utilizatori ai drumului cu luminile de avarie.

„Detecția interioară este una dintre următoarele frontiere de siguranță pentru noi”, a declarat șeful interimar al centrului de siguranță al Volvo, Thomas Broberg, într-un comunicat.

Joachim de Verdier, șeful Volvo pentru automatizarea siguranței vehiculelor, a adăugat într-un comunicat: „Considerăm că EX90 este cea mai sigură mașină Volvo care a ieșit vreodată pe drum… Când toate sistemele noastre de siguranță, senzorii, software-ul și puterea de calcul se reunesc, ele creează un scut preventiv de siguranță în jurul tău – și nici măcar nu vei ști că este acolo până când nu vei avea nevoie de el.”

Etichete: