Volkswagen vrea să detroneze Tesla: ce presupune parteneriatul cu Bosch

Volkswagen vrea să detroneze Tesla: ce presupune parteneriatul cu Bosch

Departamentul de software a VW, Cariad, și Bosch vor lucra împreună pentru a ajunge din urmă Tesla și Mercedes.

Cariad și furnizorul german Robert Bosch au încheiat un parteneriat pentru a dezvolta sisteme avansate de asistență pentru șofer și de conducere autonomă pentru vehiculele de consum, au declarat companiile.

Cariad și Bosch caută să dezvolte sisteme de Nivel 2 atât pentru circulația urbană, cât și pe autostradă, care să fie instalate pe vehiculele Grupului VW începând cu 2023, au declarat companiile. Ei vor dezvolta, de asemenea, funcționalități de Nivel 3 pentru conducerea pe autostradă fără mâini.

SAE International definește sistemele de Nivel 2 ca fiind acelea care oferă șoferului suport de direcție și frânare/accelerare, în timp ce sistemele de Nivel 3 sunt cele care asigură conducerea automată în anumite condiții în timp ce șoferul este prezent.

Anul trecut, VW și-a transformat operațiunile software în marca Cariad, s-a angajat să cheltuiască miliarde de dolari pe digitalizare și a spus că va căuta noi parteneri în spațiu.

„Conducerea automată este cheia viitorului industriei noastre”, a declarat directorul general al Cariad, Dirk Hilgenberg. „Acest lucru subliniază ambiția noastră de a oferi clienților noștri cele mai bune soluții posibile cât mai curând posibil.”

Un parteneriat interesant

Într-un comunicat de presă, Bosch a spus că 1.000 de angajați din întreaga lume din ambele companii vor fi implicați în parteneriat „în orele de vârf”, iar ambele companii caută să recruteze noi angajați ca parte a proiectului.

Companiile au spus că vor dezvolta o „platformă software standardizată de ultimă generație” pentru „conducerea parțială și înalt automatizată”, cu scopul ca platforma să fie utilizată în toate „clasele de vehicule folosite în mod privat” vândute de VW Grup. Componentele dezvoltate de parteneriat vor fi disponibile pentru a fi integrate în vehiculele altor producători auto, potrivit comunicatului de presă.

„Cel mai bun teren de probă pentru dezvoltarea conducerii automate este traficul rutier. Cu ajutorul uneia dintre cele mai mari flote de vehicule conectate din lume, vom obține acces la o bază de date uriașă”, a spus Mathias Pillin, președintele Bosch Cross-Domain Computing Solutions. „Acest lucru ne va permite să ducem sistemele de conducere automată la un nou nivel.

„Toți clienții noștri vor putea beneficia de acest lucru”.

Citește și: