16 nov. 2022 | 16:25

Vești proaste pentru mașinile pe benzină și motorină: ce arată cel mai recent studiu

ACTUALITATE
Vești proaste pentru mașinile pe benzină și motorină: ce arată cel mai recent studiu

Cu toate acestea, vehiculele electrice și hibridele plug-in încă au probleme.

Aparent, mașinile hibride nu sunt valoroase doar pentru eficiența consumului de combustibil. Consumer Reports a publicat date anuale de sondaj de fiabilitate care indică faptul că hibrizii sunt în general mai fiabili decât echivalentele lor pe ardere internă.

Mașinile hibride au fost cele mai fiabile dintre tipurile de vehicule, frații lor SUV ocupându-se pe locul al treilea. Anumite modele erau remarcabile, inclusiv pickup-ul Ford Maverick, SUV-ul de lux Lexus NX și sedanul Toyota Corolla – toate aveau fiabilitate peste medie pe lângă economii majore de combustibil.

Această încredere nu se extinde întotdeauna la alte mașini electrice. Publicația a constatat că hibridele plug-in nu sunt la fel de fiabile. Prius Prime și RAV4 Prime de la Toyota sunt mai puțin fiabile decât versiunile lor hibride convenționale, iar hibridul Chrysler Pacifica a fost unul dintre cele mai nesigure vehicule din sondaj.

Deși există câteva excepții, cum ar fi fiabilitatea „remarcabilă” a lui Kia EV6, categoria este încă plină de probleme – și nu doar problemele legate de calitatea construcției Tesla. Mustang-Mach-E de la Ford a scăzut sub medie din cauza defectelor sale electronice.

Doar patru modele au avut o fiabilitate medie sau bună

Nici un hibrid simplu nu este întotdeauna cea mai bună alegere. Consumer Reports avertizează că BMW, Mercedes, Ram și alții oferă hibrizi „ușori” care nu oferă prea mult în ceea ce privește economisirea de combustibil și, uneori, se concentrează mai mult pe adăugarea de putere. Aceste vehicule nu au fost incluse în clasamentul fiabilității hibride.

Fiabilitatea mai mare a hibrizilor nu este o surpriză totală. Deși oferă o economie de combustibil îmbunătățită, acestea se bazează în cele din urmă pe linii de modele familiare care utilizează tehnologia bine stabilită a motoarelor cu ardere. Este mai probabil ca mașinile electrice să fie modele noi, bazate pe sisteme de motoare electrice tinere și să nu aibă ani de rafinament.

Producătorii de automobile vor trebui să-și îmbunătățească tehnologia de siguranță dacă doresc să rămână în favoarea Consumer Reports, indiferent de motorul pe care îl folosesc.

Începând cu noiembrie, outlet-ul va penaliza modelele care nu includ frânarea automată de urgență pentru pietoni ca o caracteristică standard. De asemenea, CR va înceta să distribuie puncte bonus vehiculelor care au doar avertismente de unghi mort (vor avea nevoie și de avertismente de trafic transversal din spate) și alerte de coliziune frontală. Acest lucru va împinge teoretic creatorii de mașini să-și consolideze pachetele implicite de siguranță și, potențial, să salveze vieți