Uniunea Europeană rămâne fermă în privința emisiilor de poluare: cea mai nouă hotărâre

Uniunea Europeană rămâne fermă în privința emisiilor de poluare: cea mai nouă hotărâre

Bruxelles, Madrid și Paris au acuzat Uniunea Europeană că stabilește limite de poluare prea mari.

Instanța supremă a Uniunii Europene a respins o plângere depusă de orașele Bruxelles, Madrid și Paris împotriva Comisiei Europene în care o acuzau că stabilește limite prea mari de emisii pentru oxizi de azot.

Curtea de Justiție a Uniunii Europene, CJUE, a anulat astfel o hotărâre anterioară în favoarea orașelor a Tribunalului, a doua cea mai înaltă cameră a UE, care a determinat un recurs din partea Germaniei, Ungariei și a Comisiei.

Cazul se învârte în jurul introducerii de către Comisie, după scandalul diesel din 2015 al Grupului Volkswagen, a testelor reale de emisii ale condusului pentru a completa procedurile de laborator și stabilirea limitelor de emisii ale oxizilor de azot pentru vehiculele ușoare de pasageri și utilitare.

Orașele s-au plâns că limitele sunt mai mari decât cele ale standardului „Euro 6” care se aplică vehiculelor ușoare înmatriculate din 2015. Ca atare, au susținut aceștia, le-a subminat abilitățile de a reglementa circulația vehiculelor pentru a reduce poluarea aerului.

Scepticism față de țintele privind poluarea

Tribunalul și-a susținut punctul de vedere, la fel ca și avocatul general în avizul său adresat judecătorilor CJUE. Cu toate acestea, aceștia au anulat decizia Tribunalului.

CJUE a constatat că directiva Comisiei privea doar înmatricularea și vânzarea vehiculelor și nu circulația acestora pe drumuri, astfel încât orașele nu erau vizate direct de legislație.

Cu toate acestea, instanța superioară a spus că orașele ar putea încă limita circulația vehiculelor pentru a proteja mediul fără a încălca legislația UE.

Cu toate acestea, unii parlamentari, care pun la îndoială obiectivele existente ale Comisiei, și-au exprimat scepticismul față de ambiția crescută.

„Nu este posibil să interzicem motoarele cu ardere până în 2035”, a declarat Jens Gieseke, raportor alternativ pentru Partidul Popular European, cea mai mare grupare politică din parlament. „Dacă ai de gând să-ți schimbi toate țintele intermediare și strategia interimară, nu va fi bine”.

Statele membre, în mare parte din estul blocului, și-au exprimat, de asemenea, îngrijorarea cu privire la lipsa infrastructurii și costul ridicat al vehiculelor electrice.

Citește și: