Ucraina, restricţii la transporturile de cereale către România și Moldova. Măsura a fost impusă pentru exporturile pe calea ferată

Ucraina, restricţii la transporturile de cereale către România și Moldova. Măsura a fost impusă pentru exporturile pe calea ferată

Transporturile de cereale care se fac din Ucraina în România și Republica Moldova au fost restricționate temporar, după ce autoritățile ucrianene au impus această măsură. Motivul este numărul mare de vagoane de la punctele de trecere a frontierei.

Ucraina, restricții pentru România și Moldova. Autoritățile ucrainene au luat măsuri pentru transportul de cereale

După ce Kremlinul a blocat activitatea porturilor ucrainene de la Marea Neagră, Kievul se folosește de transportul pe calea ferată mai mult ca niciodată pentru exportul de cereale. Din păcate, această mișcare vine cu întârzieri mari având în vedere numărul mare de vagoane de la punctele de trecere ale frontierei.

Totodată, reprezentanții ucraineni au suspendat și exporturile de cereale pe cale ferată către Polonia.

Compania de consultanţă APK-Inform spune că restricţiile spre țara noastră au început pe 4 mai, iar pe 5 mai au fost introduse restricţii în direcţia porturilor dunărene ale Republicii Moldova şi Ucrainei.

Ucraina a exportat 300.000 de tone de cereale, în prima lună după război. Pe de altă part,e în luna aprilie exporturile de cereale s-au ridicat la 923.000 de tone, spun specialiștii.

Înainte de război, Ucraina exporta pe mare până la şase milioane de tone de produse agricole pe lună, iar mai multe surse din Ministerele Agriculturii şi Transporturilor din Ucraina au anunţat că vecinii de peste graniță vor să îşi majoreze capacitatea de export a porturilor de la Dunăre, pentru a permite ca cerealele să ajungă în porturile româneşti de la Marea Neagră.

Nava Lady Dimine, un cerealier lung de 160 de metri şi o capacitate de 26.000 de tone, este a doua navă care în ultimele cinci zile se pregăteşte să plece din portul Constanţa încărcat cu cereale din Ucraina.

„Plecarea celei de a treia nave este prevăzută peste şase zile şi sperăm să accelerăm ritmul”, a declarat Viorel Panait, directorul general al Comvex, primul operator de cereale din Constanţa.

„Războiul din Ucraina este o provocare dar şi o oportunitate”, susţine şi directorul portului Constanţa.

Anul trecut, Constanţa a devenit polul european al exporturilor de cereale și luând fața portului francez Le Havre.

 

Citește și:
Etichete: