Toți românii vor primi această hârtie de la Electrica: documentul care îți poate crește facturile la curent, dacă nu ești atent

Toți românii vor primi această hârtie de la Electrica: documentul care îți poate crește facturile la curent, dacă nu ești atent

Toți furnizorii de energie electrică din România au căzut de acord să trimită clienților o hârtie intitulată convenție de consum. Documentul respectiv va sta la baza facturării energiei electrice și, implicit, poate fi responsabil de facturi mai mici sau mai mari la curent.

În cazul în care nu ți-ai făcut un obicei din a trimite indexul autocitit către furnizorul tău de energie electrică, fiecare factură pe care o primești este calculată în concordanță cu convenția de consum. Pentru că acea hârtie trebuie totuși actualizată la intervale regulate de timp, furnizorii autohtoni au început deja să trimită notificări pe marginea ei către clienți.

Convenția de consum, obligatorie de la 1 ianuarie

În conformitate cu ultimele modificări legislative din România, de la 1 ianuarie 2022, toți furnizorii vor tarifa consumul și vor emite facturile, în funcție de convenția de consum completată de clienți. Practic, vei plăti în funcție de cât ai estimat tu, fie atunci când ai încheiat contractul, fie în momentul în care ai mai completat convenția. Mai există și posibilitatea să fii taxat în funcție de istoricul tău de consum.

Ca referință, în România, există aproximativ 9 milioane de clienți casnici care vor primi astfel de notificări. Hârtia va veni împreună cu consumurile lunare din convențiile de consum anterioare sau cu datele din istoricul de consum defalcate pe fiecare lună a anului. Ca alternativă, ai posibilitatea să îți citești în continuare singur contorul în fiecare lună și, în intervalul specificat pe factură, să trimiți acel index către furnizor, online sau telefonic. În această situație, fiecare factură pe care o primești va reflecta consumul real.

Ca să-ți faci o idee despre ce este vorba, mai jos poți vedea o notificare legată de convenția de consum primită de un client Enel:

“În  lipsa unui index de regularizare transmis de către Operatorul de distribuție sau în lipsa unui index autocitit transmis de către dvs. în intervalul de timp menționat în factură și în condițiile din contract, conform art. 44 din Regulamentul de furnizare, cantitatea de energie electrică va fi facturată în baza convenției de consum, anexa la contract încheiată în condițiile prevederilor art. 441 din Regulamentul de furnizare a energiei electrice.

Vă reamintim că, în cazul transmiterii de către dvs. a indexului autocitit, facturarea consumului se va face în baza acestuia, fără a mai fi aplicabile cantitățile de energie electrică din convenția de consum. Regăsiți în mesajul anterior atașată ”Anexa B. Locuri de consum și convenția de consum”, care reprezintă convenția de consum și care va deveni parte din contractul dvs. de furnizare a energiei. Citiți-o cu atenție și:

Dacă sunteți de acord în privința cantităților de energie precizate în  convenția de consum, nu este nevoie ca dvs.  să faceți ceva în plus. Vom considera convenția de consum că fiind acceptată, fără ca dvs. să ne contactați și să ne comunicați acest lucru.

Dacă nu sunteți de acord și doriți să modificați cantitățile de energie din convenția de consum, ne puteți transmite o notificare în maximum 15 zile lucrătoare de la data  primirii mesajului inițial referitor la convenția de consum (mesaj primit de către dvs. anterior acestuia, în perioada 31.03.2022 – 05.04.2022).

Ne puteți contacta prin oricare dintre următoarele modalități:

Cel mai apropiat Magazin Enel;

Din contul MyEnel;

Pe adresa de email contact eem.ro@enel.com;

Poșta Română, la adresa: București, sector 3, Bd. Mircea Vodă, nr. 30.

Pentru informații suplimentare, ne puteți contacta la numărul de telefon 021 9977 (apel cu tarif normal), de luni până vineri în intervalul orar 08:00-20:00 și sâmbătă în intervalul orar 08:00-13:00″

Citește și: