Ținta climatică nu depinde doar de vehicule electrice: ce spun specialiștii, ce alte tehnologii există

Ținta climatică nu depinde doar de vehicule electrice: ce spun specialiștii, ce alte tehnologii există

Vehiculele electrice nu sunt singura cale eficientă de reducere a emisiilor de carbon produse de industria auto, a declarat șeful lobby-ului auto din Italia.

Alte tehnologii ar putea ajuta la decarbonizarea industriei, îndeplinind aceleași obiective privind emisiile, păstrând în același timp know-how și locuri de muncă în Italia, a declarat Paolo Scudieri, președintele asociației industriei auto ANFIA.

„Mă refer la contribuția tangibilă pe care o pot oferi biocombustibilii și combustibilii sintetici, precum și hidrogenul”, a spus Scudieri în deschiderea adunării publice a ANFIA, adăugând că industria auto italiană făcea deja investiții uriașe în hidrogen.

Biocombustibilii și combustibilii sintetici, denumiți e-combustibili, sunt în curs de dezvoltare pentru a permite versiunilor modificate ale motoarelor cu ardere să fie utilizate în continuare, mai degrabă decât o schimbare angro la vehiculele electrice cu baterie (BEV).

Scudieri a spus că a dezvolta exclusiv tehnologia BEV, dominată în prezent de producătorii asiatici, ar pune în pericol aproximativ 73.000 de locuri de muncă în Italia în următorii ani, care nu vor fi compensate de aproximativ 6.000 de noi locuri de muncă care se preconizează a fi create de mobilitatea electrică.

Există și alte tehnologii

El a adăugat aproximativ 450 de producători de piese auto din Italia, dintr-un total de 2.200, riscă să dispară, deoarece nu au început încă să mute producția către tehnologia electrică.

Comisia Europeană a propus o reducere cu 100% a emisiilor de CO2 până în 2035 pentru industrie. Ținta, care face parte dintr-un pachet mai amplu de politici privind schimbările climatice lansat anul trecut, ar face imposibilă vânzarea de noi vehicule alimentate cu combustibili fosili în blocul de 27 de țări.

Parlamentul European va organiza o dezbatere săptămâna viitoare cu privire la o serie de politici climatice, inclusiv un plan de interzicere efectivă a mașinilor cu motor cu combustie până în 2035.

Scudieri a spus că nu există o poziție predominantă între diferitele grupuri politice din cadrul parlamentului european.

„Fiecare vot va conta și dorința mea este ca europarlamentarii noștri să voteze, având în vedere și interesele țării”, a spus el.

Citește și: