24 apr. 2022 | 09:25

Tesla are planuri mari: ce producție țintește în Europa

ACTUALITATE
Tesla are planuri mari: ce producție țintește în Europa

Tesla ar putea adopta o strategie destul de deliberată în ceea ce privește creșterea producției vehiculelor din Germania.

Conform rapoartelor locale, Tesla caută în prezent să producă aproximativ 1.000 de vehicule electrice pe săptămână la Giga Berlin până la sfârșitul lunii, compania urcând la aproximativ 5.000 până la 10.000 de vehicule pe săptămână până la sfârșitul lui 2022.

Giga Berlin a început livrările de vehicule doar în timpul unui eveniment la care a participat CEO-ul Elon Musk luna trecută. Tesla a predat primul său lot de Model Y în timpul ceremoniei, dar rapoartele din rândul observatorilor au sugerat că Giga Berlin continuă să își intensifice producția de vehicule încet.

Conform calculelor interne ale companiei, Tesla va produce doar aproximativ 30.000 de mașini la Giga Berlin în acest an, urmând să se obțină rezultate mai mari în 2023. Acest lucru este surprinzător de conservator, mai ales având în vedere ritmul de producție Tesla în Gigafactory-ul din Shanghai. Acestea fiind spuse, Tesla intenționează să-și crească producția săptămânală la 1.000 de vehicule pe săptămână până la sfârșitul lunii.

Tesla vrea să depășească toate recordurile

Aceasta ar fi o îmbunătățire semnificativă, având în vedere că Tesla produce doar aproximativ 350 de vehicule pe săptămână la Gigafactory Berlin deocamdată. Până la sfârșitul anului, Tesla va căuta să-și îmbunătățească producția la aproximativ 5.000-10.000 de vehicule pe săptămână.

Cu toate acestea, producția va fi întreruptă pentru aproximativ trei săptămâni în toamna anului 2022, deoarece Tesla ar fi făcut tranziția modelului Y fabricat în Germania de la un format de celulă de baterie la altul.

Având în vedere că Tesla folosește în prezent 2170 de celule pentru Modelul Y care sunt produse în Giga Berlin și Fremont Factory, pare să presupunem că închiderea din toamna 2022 a instalației ar permite companiei să facă tranziția crossover-urilor electrice de fabricație europeană cu 4680 de celule. Până acum, se crede că numai modelele Y de la Tesla Made-in-Texas sunt echipate cu noul factor de formă a bateriei companiei.

Tesla construiește în prezent o unitate de producție dedicată a celulelor de baterie în complexul Gigafactory Berlin. Progresul în construcția fabricii a fost relativ rapid, iar așteptările sunt mari ca uzina de baterii să fie operațională în viitorul apropiat.

Estimările conform cărora Tesla ar putea trece modelul Y fabricat în Germania la 4680 de celule s-ar putea dovedi că sunt corecte.