29 mai 2022 | 10:35

Teorie uluitoare a cercetătorilor NASA: legile fizicii ar putea fi modificate

Teorie uluitoare a cercetătorilor NASA: legile fizicii ar putea fi modificate

Profesorul de astrofizică de la Universitatea din Rochester, Adam Frank, sugerează că o civilizație ar putea avansa atât de mult încât ar putea, în cele din urmă, să schimbe legile fundamentale ale fizicii.

Este o propunere atrăgătoare care se aventurează cu mult dincolo de cadrul convențional al înțelegerii științifice, un memento că poate ar trebui să îndrăznim să gândim “out of the box”, mai ales când continuăm căutarea civilizațiilor extraterestre.

Dacă o civilizație ar putea schimba legile fizicii, „însăși natura energiei, cu reguli stabilite precum conservarea energiei, ar fi supusă revizuirii în domeniul ingineriei”, spune Frank, care face parte din NASA, și care lucrează la programul Categorizing Atmospheric Technosignatures.

De exemplu, așa cum a argumentat astrofizicianul Caleb Scharf într-un articol din 2016, o civilizație extraterestră ar putea fi în spatele materiei întunecate, lucrurile teoretice care – în ceea ce privește înțelegerea noastră actuală a universului – reprezintă majoritatea masei în Univers.

Frank duce conceptul și mai departe, sugerând că civilizațiile extraterestre avansate ar putea „amesteca și potrivi legile fizice în orice mod consideră potrivit”. Totul este destul de exagerat, iar astrofizicianul este primul care recunoaște acest lucru, subliniind că în acest moment este, în primul rând, „distractiv” să te gândești la aceste lucruri.

Frank concluzionează că, deși controlul acestor legi poate fi destul de puțin probabil, este mult mai probabil ca acestea să pună „limite severe vieții și a ceea ce poate face”. Deci, este posibil ca „pur și simplu să nu existe nicio cale de a ocoli limitele impuse de viteza luminii”, admite Frank.

Dar e frumos să visezi.

Experimentul care ar schimba toate legile fizicii: rezultatul, un adevărat șoc pentru oamenii de știință

Oamenii de știință din Chicago au condus experimentul care ar putea schimba legile fizicii. Descoperirea este un adevărat șoc pentru cercetători.

Oamenii de știință din Chicago au descoperit că masa unei particule subatomice nu este ceea ce ar trebui să fie. Măsurarea este primul rezultat experimental concludent care este în contradicție cu una dintre cele mai importante și de succes teorii ale fizicii moderne.

Echipa a descoperit că particula, cunoscută sub numele de boson W (Particula lui Dumnezeu, este mai masivă decât au prezis teoriile formulate anterior. Rezultatul a fost descris drept „șocant” de profesorul David Toback, care este co-purtătorul de cuvânt al proiectului. Descoperirea ar putea duce la dezvoltarea unei noi teorii mai complete a modului în care funcționează Universul.