Taxe auto 2022: câți bani vei scoate din buzunar, dacă ai mașină

Taxe auto 2022: câți bani vei scoate din buzunar, dacă ai mașină

La fiecare început de an, șoferii privesc cu teamă spre declarațiile politicienilor, care în orice clipă pot scoate „din buzunar” o modificare legislativă privind autovehiculele. Ei bine, se pare că măcar în acest an nu sunt șanse să apară noi taxe pentru șoferii români.

Ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Barna Tanczos a venit cu detalii despre planurile pe care le are Executivul de la București privind taxarea mașinilor din România.

Ce trebuie să știi despre taxele auto din 2022, mai exact

Spre bucuria șoferilor de la noi din țară, nu se vor introduce taxe noi, deci nu va apărea nici temuta taxă auto.

De asemenea, anul acesta nu poate fi vorba nici despre introducerea vreunei taxe de mediu sau taxe de primă înmatriculare, după cum afirmă oficialul guvernamental.

„Am vorbit în Coaliţie, prima dată în luna iulie (despre taxă auto, n.r.), iar după aceea, în noiembrie – decembrie, în noua Coaliţie. Decizia la nivel guvernamental a fost că, în anul 2022, nu se vor introduce taxe noi. Acest lucru înseamnă că, în 2022, sigur nu va exista taxa auto, taxă de mediu sau taxă de primă înmatriculare. În momentul de faţă nu putem vorbi despre o taxă auto. Vom vedea în 2023. Printre altele, din acest motiv, de câteva săptămâni lucrăm la eficientizarea programului Rabla”, a explicat ministrul Tanczos.

Totuși, ceva modificări vor apărea pentru șoferii români. Mai exact, este vorba despre un nou program, prin care cetăţenii nu vor fi obligaţi să cumpere o maşină nouă dacă primesc un voucher pentru predarea unui autovehicul vechi. Momentan, totuși, se lucrează la acest proiect.

„În momentul de faţă nu există un asemenea proiect (de majorare a impozitelor la maşini, n.r.). Oricum, taxele locale sunt la îndemâna autorităţilor publice locale. Ceea ce doresc şi vom lansa ca noutate de la AFM (Administraţia Fondului pentru Mediu, n.r.) este un program care să se deruleze în parteneriat cu autorităţile locale care să fie complementar „Rabla” şi care să nu însemne neapărat o obligaţie de a cumpăra o maşină nouă în cazul în care primeşte un bonus pentru renunţarea la maşina veche. Este un proiect în lucru. L-am discutat de mai multe ori şi cu reprezentanţii municipiilor, oraşelor, comunelor.

În luna ianuarie, după ce avem o variantă finalizată vom începe dezbaterile pe program cu reprezentanţii UAT-urilor (Unităţile Administativ – Teritoriale, n.r.), astfel încât în primul trimestru să putem lansa un astfel de program complementar şi care să fie mai flexibil şi la dispoziţia autorităţilor locale, unde să contribuie şi ei cu anumite sume pentru a scădea poluarea în zonele respective”, a mai punctat ministrul Mediului.

Citește și: