Stellantis își dezvoltă afacerea: ce a cumpărat de la BMW și Mercedes

Stellantis își dezvoltă afacerea: ce a cumpărat de la BMW și Mercedes

Achiziția va ajuta Stellantis să-și consolideze poziția de unul dintre liderii mondiali în mobilitatea partajată.

BMW și Mercedes-Benz își vând compania în comun Share Now către Stellantis pentru o sumă nedezvăluită, au declarat companiile.

Vânzarea urmează retragerii Share Now de pe piața nord-americană de partajare a mașinii în 2019, ca răspuns la costurile ridicate de întreținere și la ceea ce companiile au descris apoi drept „starea volatilă a peisajului mobilității globale”.

Share Now, liderul pieței europene, le permite clienților să folosească smartphone-uri pentru închirierea pe termen scurt de mașini, inclusiv vehicule Mini sau Mercedes A-Class, în orașe.

Vânzarea reflectă, de asemenea, provocările cu care se confruntă companiile auto pentru a accesa noi surse de venituri dincolo de vânzarea de mașini, în special în domeniul serviciilor de mobilitate în curs de dezvoltare.

Stellantis își va consolida divizia de mobilitate Free2move prin intermediul acordului, în speranța că un efort global de reducere a emisiilor va genera, de asemenea, cererea de partajare a mașinii și va deschide noi fluxuri de profit.

Achiziția va ajuta Stellantis să-și consolideze poziția de unul dintre liderii mondiali în mobilitatea partajată.

Ce planuri are Stellantis

În următorul deceniu, Stellantis intenționează să extindă prezența Free2move la nivel mondial, crescând-o la 15 milioane de utilizatori activi și să obțină un venit net de 2,8 miliarde de euro.

Țintele vin la puțin peste un an după megafuziunea dintre Fiat Chrysler și PSA Group pentru a forma un producător extins de 14 mărci cu plăcuțe de identificare precum Jeep, Peugeot și Fiat pentru a adăuga scară în schimburile de vehicule electrice și de conducere autonomă.

Planul face parte dintr-un obiectiv al Stellantis de a menține profituri de două cifre până la sfârșitul deceniului, reducând costurile și obținând venituri suplimentare din noile servicii, pe măsură ce se transformă către vehiculele electrice.

Vânzarea marchează un alt pas în remodelarea ofertelor de mobilitate pentru BMW și Mercedes. Perechea și-a combinat serviciile respective în 2018 pentru a prelua furnizori precum Uber și a economisi costuri.

Prin vânzarea diviziei, BMW și Mercedes se vor concentra pe cele două părți rămase ale cooperării lor în materie de mobilitate: Free Now, o aplicație care permite rezervarea de mașini, taxiuri, scutere și biciclete electrice și aplicația de rezervare a infrastructurii de încărcare Charge Now.

„Noua orientare ne permite să ne extindem activitățile mai rapid și, astfel, să obținem o creștere profitabilă suplimentară în cel mai scurt timp posibil”, a declarat Rainer Feurer, șeful de investiții corporative al BMW.

Citește și: