Probleme pentru Stellantis: ce se întâmplă cu CEO-ul Carlos Tavares

Probleme pentru Stellantis: ce se întâmplă cu CEO-ul Carlos Tavares

CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, se confruntă cu probleme venite din partea autorităților franceze.

Președintele Emmanuel Macron al Franței și rivala sa de extremă-dreapta, Marine Le Pen, au calificat pachetul de salarii al CEO-ului Stellantis, Carlos Tavares, „șocant”, deoarece salariul executivului devine un subiect fierbinte într-o cursă prezidențială strânsă care se concentrează pe probleme economice.

Cu doar șase zile înaintea celui de-al doilea scrutin care va determina cine va conduce a doua economie a Uniunii Europene ca mărime în următorii cinci ani, sondajele de opinie arată că Macron este ușor înaintea lui Le Pen.

Pachetul de compensații pentru 2021 al lui Tavares este de aproximativ 19 milioane de euro, plus un pachet de acțiuni în valoare de aproximativ 32 de milioane de euro și o compensație pe termen lung de aproximativ 25 de milioane de euro.

Reacția politicienilor

„Vorbim despre sume astronomice aici”, a declarat Macron la radio Franceinfo. „Ar trebui să punem un plafon la acestea. Acest lucru ar putea funcționa dacă acționăm la nivel european”.

„Oamenii nu pot avea probleme cu puterea de cumpărare, dificultăți și anxietate în viața lor și să vadă astfel de sume”, a spus Macron, adăugând că altfel „societatea va exploda”.

Le Pen a făcut ecou comentariile sale.

„Desigur, este șocant. Este și mai șocant atunci când este un CEO care a pus compania în dificultate și primește sume considerabile”, a spus ea pentru televiziunea BFM, sugerând că o modalitate de a compensa o astfel de remunerație este dezvoltarea acțiunilor angajaților.

O purtătoare de cuvânt a Stellantis a declarat că firma nu comentează cu privire la pozițiile politicienilor și că va explica pachetul de salarii în raportul său de remunerare pentru 2022.

Puțin peste 52% dintre acționarii companiei, inclusiv fondul de investiții susținut de guvernul francez Bpifrance, au votat împotriva pachetului de compensații într-un vot consultativ.

Fostul CEO al Grupului Renault, Carlos Ghosn, s-a confruntat cu critici similare pentru salariul său, inclusiv atunci când Macron era ministru de finanțe sub președintele Francois Hollande în 2016. Ghosn a încasat despăgubiri de milioane atât de la Renault, cât și de la partenerul de alianță Nissan și s-a trezit în mod regulat în poziția de a-și apăra salariul față de acţionari.

Citește și: