Specialiștii pun o întrebare fundamentală: există destule resurse pentru revoluția electrică ?

Specialiștii pun o întrebare fundamentală: există destule resurse pentru revoluția electrică ?

Creșterea cererii de vehicule electrice, împreună cu problemele lanțului global de aprovizionare cu baterii, au cauzat probleme de producție producătorilor de automobile anul trecut. Dar perturbările observate în 2021 sunt puțin probabil să devină noua normalitate din trei motive.

Mașinile electrice, alături de mersul pe jos, cu bicicleta și transportul în masă, sunt cea mai bună tehnologie din lume pentru a curăța transportul. Sunt de cel puțin trei ori mai bune decât vehiculele cu ardere, chiar și atunci când fabricarea bateriilor este inclusă.

Dar dacă vânzările de mașini electrice continuă să crească, există suficient nichel, litiu și alte metale disponibile pentru a-și produce bateriile?

Julia Poliscanova, director senior pentru vehicule și mobilitate electrică la Transport & Environment, este de părere că disponibilitatea geologică a metalelor precum litiu sau nichel nu reprezintă o problemă. Dar actualele dezechilibre pe termen scurt în cerere și ofertă sunt inevitabile, deoarece lanțurile de aprovizionare se confruntă cu interesul crescând al consumatorilor pentru vehiculele electrice, întreruperile cauzate de pandemie și prețurile ridicate ale energiei.

Dar chiar dacă prețurile metalelor cresc, 2021 nu ar trebui să fie văzut ca noua normalitate.

Tehnologii curate

Preocupările legate de aprovizionarea cu cobalt și nichel îi împing pe producătorii de automobile să treacă la tehnologii alternative. Bateriile cu fosfat de fier litiu, întâlnite anterior în mărcile și autobuzele chineze, înlocuiesc rapid bateriile bogate în nichel și cobalt.

Poliscanova mai spune că utilizarea celei mai curate tehnologii disponibile în operațiunile miniere și respectarea comunităților locale va fi cel mai bine pentru a obține permisele în termen.

Mai mult, expertul este de părere că minereurile extrase trebuie procesate în substanțe chimice de înaltă puritate pentru a intra în celulele bateriei, de exemplu, sulfați de nichel sau carbonat de litiu. Dar, spre deosebire de mine, care pot dura cinci până la șapte ani pentru a fi puse în funcțiune, rafinăriile chimice vor crește producția în câțiva ani.

Acest lucru înseamnă să asigure aprovizionarea pe termen lung cu metale pentru baterii, dacă sunt serioși cu privire la angajamentele lor pentru mașini electrice pentru 2030.

Pregătirea pentru ce este mai rău astăzi va permite industriei auto să profite de beneficiile vehiculelor cu emisii zero mai repede decât cred mulți.