Industria auto europeană: probleme pentru mașinile hibride

Industria auto europeană: probleme pentru mașinile hibride

Este posibil ca UE să întărească testele de CO2 pentru hibrizii plug-in, în urma criticilor că testele actuale nu reflectă emisiile din lumea reală.

Uniunea Europeană intenționează să-și întărească metoda de măsurare a emisiilor de dioxid de carbon de la hibrizii plug-in, au spus două surse familiare cu problema, după critici că testele actuale dau rezultate de până la patru ori mai mici decât emisiile reale.

Noua metodologie ar putea însemna că unii producători de automobile care au vândut aproape la fel de multe hibride plug-in ca și vehicule complet electrice în Europa anul trecut ar trebui să vândă mai multe vehicule electrice pentru a îndeplini obiectivele UE privind emisiile și pentru a evita amenzi considerabile.

Este posibil ca testul revizuit să fie aplicat din jurul anului 2025, au spus sursele.

Datele de la contoarele de consum de combustibil, care conform legislației UE trebuie să fie integrate în mașinile noi din 2021, vor fi încorporate în test, au spus aceștia. Acest lucru va arăta o imagine mai realistă a cât de mult se mai bazează hibrizii plug-in pe motorul lor cu ardere internă peste bateria electrică.

„Factorul de utilitate va fi modificat”, a declarat pentru Reuters Petr Dolejsi, director de transport durabil al grupului de lobby ACEA, referindu-se la estimarea medie a cât de departe circulă un hibrid în regim numai electric.

„Începem să colectăm datele de la vehicule… este un proces în derulare”.

Un oficial al Comisiei Europene a spus că este în discuție o modificare a protocolului de testare WLTP pentru a determina factorii de utilitate pe baza datelor reale de la contoarele de consum de combustibil, dar că aceștia nu sunt în măsură să ofere detalii suplimentare.

Realitatea versus teorie

Producătorii de automobile, care încă își recuperează imaginea după scandalul Volkswagen din 2015, în care software-ul ilegal a fost folosit pentru a înșela testele de emisii, eliberează adesea rezultatele testelor lor de emisii la începutul anului. Cifrele oficiale nu sunt publicate de Comisia Europeană decât mai târziu.

Volkswagen, Mercedes-Benz, BMW și Renault au spus că și-au îndeplinit obiectivele pentru 2021, susținute de vânzări record de vehicule electrice.

Conform testului WLTP implementat anul trecut, producătorii de automobile plătesc inspectorii pentru a-i supraveghea să efectueze un test standardizat pentru toate tipurile de vehicule — de la motor cu ardere internă la hibrid la baterie electrică. Acest lucru se face în laboratoarele lor pentru a găsi o cifră pentru CO2 mediu de carbon pe kilometru.

Țintele pentru 2021 au fost în jur de 95 de grame de CO2 pe km, variind ușor, deoarece obiectivul fiecărui producător auto este ajustat în funcție de greutatea medie a vehiculelor sale.

Procesul de testare WLTP a fost conceput pe baza datelor reale despre cum și unde oamenii tind să conducă, de la distanță și viteză până la tipul de drum – o îmbunătățire semnificativă față de testul anterior, cunoscut sub numele de NEDC, care s-a bazat exclusiv pe modele teoretice.

Dar studiile realizate de grupuri de reflecție de mediu, cum ar fi Consiliul Internațional pentru Transport Curat, arată că și testul WLTP este departe de realitate, în special pentru mașinile hibride plug-in, care se bazează pe motorul cu ardere aproximativ de două ori mai mult decât arată rezultatele testelor.

„Emisiile încă scad în fiecare an, iar acesta este un real succes”, a declarat Peter Mock, directorul general al ICCT pentru Europa. „Dar marea problemă sunt hibrizii – asta este ceea ce este înșelător”.