Sorin Grindeanu anunță prima autostradă care va traversa Carpaţii: „Cel mai mare contract pe care l-a semnat CNAIR vreodată”

Sorin Grindeanu anunță prima autostradă care va traversa Carpaţii: „Cel mai mare contract pe care l-a semnat CNAIR vreodată”

România va avea, după mulți ani, prima autostradă care va traversa Carpaţii, a dezvăluit, luni, 1 august, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Vicepremierul a participat la semnarea contractului pentru proiectarea şi execuţia Secţiunii 3 a Autostrăzii Sibiu-Piteşti, ocazie cu care a făcut o serie de declarații surpriză.

Ministrul Transporturilor face un anunț surpriză, după mulți ani de așteptări

Potrivit ministrului Sorin Grindeanu, a fost semnat cel mai mare contract din istoria CNAIR: „Este de aproximativ 5,3 miliarde (n.r. – de lei) fără TVA. (…). Odată cu semnarea acestui contract pe lotul 3 Sibiu – Piteşti, toate cele cinci secţiuni ale autostrăzii Sibiu – Piteşti au desemnaţi câştigători. Una dintre ele, secţiunea 1, de la Sibiu la Boiţa, ne aşteptăm ca, la finalul acestui an, să poată fi dată în circulaţie. Iată că, într-un final, cu foarte mare întârziere, avem aceste contracte semnate, urmând ca cei care au câştigat aceste licitaţii să se ţină de termenii contractului şi să avem, aşa cum spuneam mai devreme, într-un final, după zeci de ani, prima autostradă care va traversa Carpaţii”.

Sorin Grindeanu vorbește despre prima autostradă care va traversa Carpaţii

Deși lotul 3 este cel mai dificil, având o lungime de aproximativ 37 de kilometri, oficialul din Guvern este foarte încântat că acest traseu străbate munţii. Încet, dar sigur, începe să se vadă „luminiţa de la capătul tunelului”, susține Grindeanu.

„Eu doresc companiei câştigătoare Webuild, cu care mai avem şi alte contracte în desfăşurare, să ducă la bun sfârşit, în termenii contractului, aşa cum am spus, acest foarte important proiect pentru români. E un proiect care se lasă aşteptat de prea multă vreme. Iată că acum începe să se vadă, dacă pot să citez din alţii, aşa luminiţa de la capătul tunelului, folosindu-mă şi de faptul că pe acest traseu se străbat munţii şi atunci avem şi viaducte, şi tot felul de construcţii, tunele şi aşa mai departe”, a afirmat ministrul român.

Data de 1 august, extrem de importantă

De asemenea, șeful de la Transporturi a spus că se lansează în licitaţie trei din cele patru loturi ale autostrăzii Sibiu – Făgăra. Tot astăzi se va  trimite documentaţia spre avizare la ANAP pentru ultima secţiune din A7, prevăzută la finanţare în PNRR, şi anume Focşani – Bacău. Săptămâna aceasta, CNAIR va desemna câştigătorii pe două din cele patru loturi pentru A7, de la Buzău la Focşani, a explicat Sorin Grindeanu.

În opinia vicepremierului, tot ce ţine de Autostrada A7 se află în faze diferite de licitaţie și așa va rămâne până când semnarea a cel puţin 50% din contractele prevăzute în PNRR să fie îndeplinită cu un an mai repede.

Fonduri europene pentru Autostrada Sibiu-Piteşti

Secţiunea 3 a Autostrăzii Sibiu-Piteşti (Cornetu – Tigveni), cu o lungime de 37,40 km, împreună de secţiunea 2 (Boiţa-Cornetu), reprezintă tronsonul care traversează Munții Carpaţi, fiind și cea mai complexă secţiune.

Tot proiectul Autostrăzii Sibiu-Piteşti, cu o valoare totală de 13,56 miliarde de lei (fără TVA), este finanţat din fonduri europene nerambursabile (POIM şi POT).