Soluția la problema bateriilor electrice vine din Europa: anunțul care va ajuta mașinile electrice

Soluția la problema bateriilor electrice vine din Europa: anunțul care va ajuta mașinile electrice

Northvolt a devenit prima fabrică europeană de baterii care a început livrările, provocând dominația asiatică.

Producătorul suedez de baterii Northvolt a devenit prima companie europeană care a început săptămâna trecută livrări comerciale către un producător de automobile, dând formă eforturilor de cinci ani ale continentului de a contracara dominația asiatică în furnizarea de celule energetice pentru vehicule electrice.

Primele livrări, care au venit de la uzina Northvolt din Skelleftea, Suedia, au fost efectuate la termen, a declarat un purtător de cuvânt. Compania angajează aproximativ 150 de oameni pe lună la fabrică, care în prezent angajează aproximativ 1.000 de muncitori, a adăugat el.

În timp ce lansarea Northvolt marchează un succes pentru Europa, lansând o industrie independentă a bateriilor, prețurile vertiginoase pentru materiile prime, inclusiv litiu și cobalt, au devenit o preocupare.

De ani de zile, China a promovat legături mai strânse cu companiile miniere din Africa și America de Sud, expunând potențial producătorii din alte părți la blocaje de aprovizionare.

Premieră la nivel european

Northvolt, care intenționează să crească producția în restul anului, a declarat recent că a obținut peste 50 de miliarde de dolari în contracte de la producători de automobile, inclusiv BMW, Volkswagen Group, Volvo și Polestar.

Wigardt a spus că numărul total de angajați la uzina din Skelleftea va ajunge probabil la 4.000, în creștere față de o estimare anterioară de 3.000.

În același timp, Volvo Cars și producătorul de baterii Northvolt își vor construi uzina comună de producție de baterii în Göteborg, vestul Suediei, au declarat cele două companii.

Fabrica va angaja până la 3.000 de oameni și va produce până la 50 de gigawați-oră de celule pe an — suficient pentru a furniza aproximativ jumătate de milion de mașini.

Acesta va produce celule de baterie special dezvoltate pentru a fi utilizate în mașinile Volvo și Polestar complet electrice de următoarea generație, au declarat companiile cu sediul în Suedia în declarații separate vineri.

Companiile se așteaptă ca operațiunile în noua fabrică să înceapă în 2025.