Șoferii de mașini pe motorină, loviți din nou: niciodată nu a fost mai important să treci pe benzină, hibrid sau electric

Șoferii de mașini pe motorină, loviți din nou: niciodată nu a fost mai important să treci pe benzină, hibrid sau electric

Discrepanța dintre prețul la motorină și cel la benzină devine din ce în ce mai mare, iar o nouă analiză Reuters atrage atenția asupra faptului că șansele ca această realitate să se mai pondereze sunt infime spre inexistente. Cel mai bine ar fi să-ți schimbi mașina.

”Europenii diesel”, după cum au fost numiți, urmează să se confrunte cu o perioadă foarte dificilă din punct de vedere financiar, dacă nu au întâmpinat deja dificultăți majore încă de la finele anului trecut. Majorările de prețuri la pompă par a fi inevitabile în perioada imediat următoare pentru posesorii de mașini pe motorină, în timp ce ”benzinarii” vor fi semnificativ mai relaxați.

De unde a pornit dezastrul posesorilor de diesel, ce urmează la pompă

Dezastrul a plecat de la restricțiile pentru importurile de motorină din Rusia, în contextul invaziei Ucrainei. Nu a durat mult până când mitul motorinei din poziția de carburant ieftin în Europa a fost desființat, iar costul vieții în Europa a avut de suferit după acel moment. ”În mod fundamental, Europa nu poate supravieţui fără motorina rusească”, susţine Kevin Wright, analist la firma de consultanţă Kpler, pentru Reuters, citat de Agerpres.

Ca referință, în Europa există aproape 140 de milioane de automobiliști europeni care utilizează mașini pe motorină, dar prețurile mari la diesel nu le fac probleme doar lor. În schimb, afectează întreaga economie, fiind carburantul preferat de către industria și fermierii europeni.

Ca să înțelegi mai bine dezastrul pe termen mediu și lung, conform estimărilor realizate de Energy Aspects și Wood Mackenzie, diferența de preț dintre motorină și benzină va ajunge la aproximativ 25 de dolari de per baril în trimestrul patru al acestui. În trimestrul al doilea a fost de 13 dolari. ”Dacă foloseşti un automobil pe motorină este probabil că vei fi afectat puţin mai mult decât unul pe benzină”, spune Eugene Lindell, analist la FGE.

Problema detaliată mai sus are consecințe mult mai grave în Europa, comparativ cu SUA, pentru că noi avem pe străzi 40% autoturisme diesel, pe când în America, procentul lor este de 4,5%. Deși este greu de estimat cu precizie cum va progresa războiul din Ucraina, sancțiunile sunt clare, iar până la finele acestui an, importurile de petrol din Rusia vor fi reduse cu 90%, iar scumpirile la carburant nu vor face decât să accelereze, iar odată cu ele, o serie stufoasă de alte produse și servicii.