Viitorul SUV-urilor și motoarelor cu hidrogen a fost prezentat: conceptul Renault Scenic Vision

Viitorul SUV-urilor și motoarelor cu hidrogen a fost prezentat: conceptul Renault Scenic Vision

Conceptul Scenic Vision de la Renault prezintă atât viitorul SUV electric compact al producătorului de automobile, cât și un viitor grup motopropulsor hibrid care combină celulele de combustie cu hidrogen și bateriile litiu-ion.

Conceptul Scenic, prezentat la Paris, prezintă, de asemenea, eforturile Renault de sustenabilitate, cu o gamă de caracteristici ecologice care includ 70% materiale reciclate.

O versiune de producție a lui Scenic este de așteptat să fie lansată până în 2024, după debutul în acest an al mașinii compacte Megane E-Tech Electric.

„Se anticipează ce va fi Scenic”, a declarat CEO-ul Renault, Luca de Meo, joi, la dezvăluirea oficială a conceptului aici. „Este viitorul mașinilor de serie Renault”.

Conceptul Scenic are o lungime de 4490 mm, un ampatament de 2835 mm și circulă pe roți de 21 de inch. Este alimentat de motorul electric Renault de 160 de kilowați care acționează roțile din spate; Încărcarea provine de la o baterie de 40 de kilowați-oră și o stivă de celule de combustibil de 16 kW. Un mic rezervor de hidrogen circulă în compartimentul din față.

Autonomie ar fi de 800 km, a spus Renault, iar alimentarea cu hidrogen durează aproximativ cinci minute.

Renault a spus că motorul hibrid îi oferă o amprentă de carbon cu 75% mai mică decât un vehicul electric cu baterie, deoarece are o baterie mai mică și ar putea folosi așa-numitul hidrogen verde, extras cu energie regenerabilă, cum ar fi solară și eoliană.

Bateria este planificată să fie de două ori mai ușoară decât una pentru un vehicul complet electric comparabil, a spus Renault.

Perspectivele hidrogenului mixte

Grupurile motopropulsoare cu pile de combustibil cu hidrogen rămân la început pentru transportul rutier. Renault și Stellantis încep să producă autoutilitare comerciale hibride cu baterie hidrogen, în timp ce Toyota și Hyundai au scos pe drumuri mașini cu celule de combustibil, dar în număr foarte limitat.

Majoritatea jucătorilor de pile de combustibil prevăd că vehiculele grele și camionete comerciale vor fi primele aplicații în masă ale tehnologiei, infrastructura de alimentare cu combustibil abia dezvoltată în Europa.

Cu toate acestea, pick-up-urile și SUV-urile ar putea beneficia și ele de pe urma tehnologiei, deoarece adăugarea de energie suficientă a bateriei pentru a permite remorcarea, utilizarea off-road sau călătoriile lungi complet încărcate ar putea însemna costuri și greutate inacceptabile.

„Există mai multe avantaje pentru această platformă și acest nou tip de sistem de propulsie. Puteți conduce distanțe lungi doar oprindu-vă pentru scurt timp pentru a umple rezervorul de hidrogen (aproximativ la fiecare trei ore) și oferă o alternativă atractivă la motoarele electrice — chiar dacă sunt încă în faza de explorare”, a spus Renault.

Renault a spus că designul exterior al mașinii „reflectă forma și stilul unui nou model de familie care va apărea pe piață în 2024”. Contopirea scurtă și ampatamentul lung maximizează spațiul interior, în timp ce silueta „exprimă putere și mișcare”.

Designul interior al lui Scenic Vision optimizează intrarea și ieșirea, cu uși tip clapetă și scaune care se mișcă automat înapoi înainte ca pasagerii de pe scaunele din față să urce în mașină.

Pasagerii au un total de 10 ecrane widget configurabile în cockpit care sunt dedicate diferitelor funcții. Camerele monitorizează vederea pasagerilor și mișcă ecranele în consecință pentru a îmbunătăți ergonomia.

Alte dotări interioare includ un volan în stil jug și airbag-uri „cocon” în scaune care reduc masa tabloului de bord.

Citește și: