Se schimbă legea în România, decizia vine de la Bruxelles: ce se întâmplă cu trotinetele electrice

Se schimbă legea în România, decizia vine de la Bruxelles: ce se întâmplă cu trotinetele electrice

Trotinetele electrice au devenit din ce în ce mai rapide și periculoase. Din păcate, în absența unui cadru legislativ complet, acestea nu făceau subiectul unei asigurări obligatorii și, mai mult decât atât, puteau fi conduse de persoane aflate în stare de ebrietate. Lucrurile se vor schimba însă radical în următoarea perioadă.

Toate statele membre ale Uniunii Europene trebuie să implementeze în legislația locală o directivă europeană referitoare la trotinetele electrice. Aceasta din urmă încearcă să remedieze multele probleme pe care le-au cauzat trotinetele, mai ales în marile orașe care erau oricum foarte aglomerate.

Ce se schimbă pentru amatorii de trotinete

În trecut, din punct de vedere legislativ, trotinetele erau băgate în aceeași categorie cu bicicletele și li se aplicau aceleași reguli. De acum înainte, conform deciziei Uniunii Europene, acest mod de transport alternativ va veni la pachet cu obligativitatea unei asigurări de răspundere civilă, RCA pentru biciclete și trotinete electrice. Momentan nu este foarte clar cât poate costa o astfel de asigurare, dar, cel mai probabil, la fel ca o asigurare obligatorie obișnuită, va acoperi daunele materiale și vătămările corporale.

Unele țări membre UE au impus deja mai multe reguli referitoare la trotinete și este doar o chestiune de timp până le vom vedea și în România. În Danemarca, de exemplu, persoanele care utilizează o trotinetă electrică trebuie să poarte în mod obligatoriu cască de protecție. Nu de alta, dar un studiu recent a atras atenția asupra faptului că un utilizator de trotinetă are de șapte ori mai multe șanse să facă un accident de circulație, comparativ cu un om care folosește o bicicletă electrică.

În Norvegia, nu mai ai voie să te urci pe trotinetă dacă ai consumat băuturi alcoolice, la fel și în Finlanda, unde este impusă o viteză maximă de deplasare de 15 km/h, pe timp de noapte. În multe locuri din Paris, viteza maximă de deplasare este de 10km/h pentru posesorii de trotinete electrice.

Interesul pentru reglementare a crescut după ce polițiștii finlandezi au ajuns la concluzia că trotinetele electrice combinate cu băutura dau o rată de vătămare de 7 cazuri la 100.000 de kilometri, mai mare decât în cazul orice alt mijloc de transport.